خانه / اجتماعی / بازی عجیب فروشگاه های زنجیره ای با مردم/ / تخفیفات دروغین برای جذب مشتری

بازی عجیب فروشگاه های زنجیره ای با مردم/ / تخفیفات دروغین برای جذب مشتری

فروشگاه های زنجیره ای در بسیاری مواقع، تنها ظاهرسازی کرده و به تخفیف وانمود می کنند این در حالی است که تخفیفی در کار نبوده و در اکثر اوقات، خریدار فریب می خورد چرا که حتی با احتساب تخفیف هم از قیمت اصلی که روی جلد محصول درج شده، بیشتر می شود.

تخفیف همیشه جذاب است و قطعا اتیکت های تخفیف در هر فروشگاهی مردم را ناخودآگاه به سمت آن مکان سوق می دهد. اما به شرطی که تخفیف ها واقعی باشند نه اینکه کلاه بزرگی سرشان برود و خودشان هم متوجه نشوند. همان کاری که فروشگاه های زنجیره ای می کنند که حالا مثل مور و ملخ در شهرها ریخته اند و با تخفیف های عجیب و غریب مردم را به سمت خود جذب می کنند. تنها کافی است در هنگام خرید از این فروشگاه ها حواستان نباشد و مبالغ ذکر شده در فاکتور را با قیمت های روی جلد مقایسه نکنید در اغلب مواقع می بینید کلاه بزرگی سرتان رفته است. قیمت هایی که به نظر تخفیف خورده اما مشاهده می کنید از قیمت حک شده بر روی جلد بیشتر است که حتی با احتساب تخفیف هم باز به قیمت اصلی نمی رسد و از آن بیشتر است.

نکته قابل تامل این است که اگر خریدار حواسش جمع باشد و متوجه موضوع شود و دوباره به سراغ فروشگاه برود که دلیل این کار را بپرسد جواب فروشندگان در اغلب موارد این است که یا سیستم اشتباه کرده و یا قیمتی که به عنوان قیمت واقعی مصرف کننده روی محصول از سوی کارخانه درج شده قیمت قدیم است!

این مسئله نشان می دهد که اگر خریدار حواسش نباشد به راحتی سرش کلاه رفته و با این فکر که تخفیف خوبی گرفته به خانه اش رفته و قیمت ها را هم هیچوقت نگاه نمی کند و فروشگاه مورد نظر هم خیلی راحت از این مسئله سوء استفاده کرده و کلاه بزرگی به نام تخفیف سر مشتریانش می گذارد!

بازی جدید

علاوه بر این، در برخی از فروشگاه های همواره تخفیف این روزها بازی جدید دیگری آغاز شده است و آن هم این است که برای بهره مندی از تخفیف یک محصول باید محصول دیگری هم که همراه با ان است حتما خریداری شود! به عنوان مثال در یکی از این فروشگاه ها در سنندج، پوشک بچه مولفیکس با تخفیف به خریداران عرضه می شود اما در کنار آن باید فرد خریدار، یک بسته چای هم که به همراه آن است، خریداری کند و پول ان را هم جداگانه پرداخت کند و در واقع بسته چای به خریدار قالب می شود تا بتواند از تخفیف پوشک بچه بهره مند شود! به این ترتیب نوع کلاهبرداری این فروشگاه ها در حال تغییر است و از این طریق محصولاتی که پیش از آن مشتری برای آن وجود نداشته و در واقع روی دست شان مانده است، به فروش می رسانند.

بهتر است خریداران این را بدانند که در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ظاهرسازی و وانمود کردن به تخفیف  تخلف محسوب می شود که مطابق با این قانون، مصرف کنندگان می توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

به گفته رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مردم باید در صورت مشاهده چنین موردی، موضوع را با تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ در میان بگذارند چرا که بر اساس قانون این کار تخلف است و مجازات دارد

شناسه خبر : 24180

این خبر رو هم ببینید

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد؛ افزایش ۵ برابری قاچاق دام در کردستان

سنندج – دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =