خانه / علمی / “هله هوله” شما را چاق و تنبل می‌کند کمبود فیبر عفونت های روده ای و سموم خونی را در پی دارد

“هله هوله” شما را چاق و تنبل می‌کند کمبود فیبر عفونت های روده ای و سموم خونی را در پی دارد

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که هله هوله مصرف می کنند اضافه وزن بیشتری داشته و توانایی آنها برای انجام کارهای فیزیکی کمتر است

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ – ۱۲:۳۵
به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا شکی در آن نیست که خوردن تنقلات و هله هوله باعث بروز مشکلاتی نظیر چاقی و یا به خطر انداختن سلامتی انسان می شود. اما بررسی های جدید نشان می دهند که خوردن هله هوله علاوه بر چاقی و اضافه وزن نقش مهمی در تنبلی افراد دارد. این در حالی است که ارتباط عمیقی میان این ۲ پدیده وجود دارد و میزان تنبلی در افرادی که تنقلات بیشتری مصرف می کنند، بیشتر است. محققان دانشگاه کالیفرنیا با در نظر گرفتن رژیم های غذایی متفاوت که شامل هله هوله های فرآوری شده و غذاهای سالم می باشد ۲ گروه از افراد را مورد بررسی قرار داده و کارهای مختلفی به آنها محول کردند. نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که هوله هوله مصرف کردند اضافه وزن بیشتری داشته و توانایی آنها برای انجام کارهای فیزیکی از گروه دیگر کمتر بود. اگرچه مدت زمان استراحت افرادی که هله هوله مصرف می کردند ۲ برابر مصرف کنندگان مواد غذایی سالم بود، اما آنها انگیزه کمتری برای کار کردن داشتند.
 
چرا مصرف هله هوله باعث تنبلی افراد می شود؟
اغلب به افراد چاق لقب تنبل نیز داده می شود، اما اینکه افراد تنبل دچار چاقی می شوند صحیح نیست، بلکه بیشتر نوع غذاهای مصرفی باعث چاقی افراد می شود. یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا می گوید هنگامی که فرد هله هوله می خورد مواد شیمیایی موجود در مغز تغییر می کند.اما هنگامی که فرد تنقلات مصرف می کند، نه تنها مغز بلکه کل بدن وی تحت تاثیر قرار می گیرد، زیرا با مصرف این غذاها فرد فعالیت کافی برای هضم شدن غذا از خود نشان نمی دهد و فرصت کافی برای عملکرد صحیح به بدن داده نمی شود. همچنین فقدان فیبر که در غذاهای سالم یافت می شود بدن را در معرض ابتلا به عفونت های روده ای و سموم خونی قرار می دهد.
غذاهای خام بهترین گزینه برای سلامت انسان
غذاهای فرآوری شده به غذاهای آماده و نیمه آماده گفته می شود که در امروزه در اکثر فروشگاه‌‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می شود که با خوردن آنها علاوه بر مواد غذایی، مقدار زیادی نمک و نگه ‌دارنده نیز وارد بدن فرد می شود. بنابراین افراد برای بهینه سازی وضعیت سلامت خود باید تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنند، زیرا این غذاها اغلب حاوی فیبر کمی هستند و در فرآیند خالص کردن مواد غذایی پوشش خارجی غلات نیز برداشته می‌‌شود. توصیه می شود که افراد در صورت امکان از غذاهای ارگانیک استفاده کنند. همچنین مصرف سبزیجات و میوه جات بهترین گزینه برای متعادل نگه داشتن بدن است و از آنجا که این مواد غذایی سرشار از فیبر می باشند نقش مهمی را در سلامت کلی بدن و روده ها ایفا می کنند. علاوه بر این اسفناج و کلم حاوی مقادیر بالای کلروفیل هستند. این مواد غذایی به سم زدایی بدن و عملکرد مطلوب دستگاه گوارش کمک زیادی می کنند.

شناسه خبر : 20703

این خبر رو هم ببینید

کرونای انگلیسی به کردستان رسید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از سه بیمار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =