خانه / قرآنی / تفاسیر مغرضانه از قرآن با هدف تخریب اسلام صورت می‌گیرد

تفاسیر مغرضانه از قرآن با هدف تخریب اسلام صورت می‌گیرد

دین مبین اسلام کشتن غیرمسلمانان را به دلیل امتناع وی از اسلام یا هر دینی جایز ندانسته است و خداوند متعال همانطور که مؤمنان را آفرید غیر مؤمنان را نیز آفرید و همه بنده خداوند متعال هستیم

«احمد الطیب»، در حضور شماری از نمایندگان پارلمان آلمان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: دین مبین اسلام کشتن غیرمسلمانان را به دلیل امتناع از پذیرش اسلام یا دیگر ادیان جایز ندانسته و تفاسیر مغرضانه از قرآن با هدف تخریب دین مبین اسلام صورت می‌گیرد.
 
به گزارش سنی دیلی احمد الطیب، شیخ الازهر عصر روز ۲۵ اسفند در حضور شماری از نمایندگان پارلمان آلمان با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ فَمِنکُمْ کَافِرٌ وَمِنکُم مُّؤْمِنٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ: اوست آن کس که شما را آفرید برخى از شما کافرند و برخى مؤمن و خدا به آنچه مى‏‌کنید بیناست»(تغابن/۲) تأکید کرد: دین مبین اسلام کشتن غیرمسلمانان را به دلیل امتناع وی از اسلام یا هر دینی جایز ندانسته است و خداوند متعال همانطور که مؤمنان را آفرید غیر مؤمنان را نیز آفرید و همه بنده خداوند متعال هستیم.
 
وی افزود: آنچه که درباره اسلام گفته می‌شود و اینکه این دین مبین، دین قتل و کشتار و دین شمشیر است، کاملا نادرست است و کلمه «سیف» در قرآن کریم کلا ذکر نشده است و مسلمانان بر این ایمان هستند که خداوند متعال، پیامبر(ص) را رحمتی برای جهانیان فرستاده است و این فرستاده تنها مختص مسلمانان نیست.
 
شیخ الازهر در ادامه با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُون: در حقیقت کسانى که [به اسلام] ایمان آورده و کسانى که یهودى شده‌‏اند و ترسایان و صابئان هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان داشت و کار شایسته کرد پس اجرشان را پیش پروردگارشان خواهند داشت و نه بیمى بر آنان است و نه اندوهناک خواهند شد» (بقره/ ۲۶ ) تأکید کرد: دین مبین اسلام با ادیان آسمانی پیوندی ناگسستنی دارد و ما مسلمانان به این امر که تورات، انجیل و قرآن کریم همه برای هدایت مردم نازل شده‌اند ایمان داشته و معتقدیم ایمان به قرآن کریم و حضرت محمد(ص) کامل نمی‌شود مگر اینکه به دیگر کتب آسمانی و حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) و دیگر انبیاء ایمان داشته باشیم.
 
الطیب عنوان کرد: همچنین در قرآن کریم حق آزادی بیان به‌صورت کاملا صریح و شفاف ذکر شده است، همانطور که در سوره بقره آیه ۲۵۶ «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزى استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده است و خداوند شنواى داناست» و نیز سوره کهف آیه ۲۹ «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ فَمَن شَاء فَلْیُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْیَکْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِینَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن یَسْتَغِیثُوا یُغَاثُوا بِمَاء کَالْمُهْلِ یَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءتْ مُرْتَفَقًا: و بگو حق از پروردگارتان [رسیده] است پس هر که بخواهد بگرود و هر که بخواهد انکار کند که ما براى ستمگران آتشى آماده کرده‌‏ایم که سراپرده‏‌هایش آنان را در بر مى‏‌گیرد و اگر فریادرسى جویند به آبى چون مس گداخته که چهره‏‌ها را بریان مى‌‏کند یارى مى‏‌شوند وه چه بد شرابى و چه زشت جایگاهى است» آمده است.
 
شیخ الازهر در ادامه سخنرانی خود در پارلمان آلمان بیان کرد: جهاد در اسلام تنها منحصر بر قتل و کشتار(برای مواجهه با تجاوز) نیست بلکه جهاد اکبر در اسلام همان جهاد با شیطان و هوی نفس است.
 
وی افزود: دین مبین اسلام مسلمانان را به جهاد مسلح هرگز تشویق نکرده و این جهاد را تنها در حالت دفاع و مقابله با تجاوز دیگران و مقابله با هجوم دشمنان به آنها جایز دانسته است.
 
الطیب در ادامه با اشاره با تفسیر نادرست و مغرضانه آیات مبارک قرآن کریم عنوان کرد: آنچه که امروز از جهاد و مفهوم آن رایج است مبنی بر حمل سلاح و کشتن غیرمسلمانان و نابودی آنها امری کاملا نادرست است و متاسفانه این اقدامات و تلاش برای تبلیغ فهم نادرست و تفسیر مغرضانه متون قرآن کریم و احادیث تنها برای تخریب چهره این دین مبارک صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: شریعت اسلامی برپایه اصول و مبادی عدل و مساوات و آزادی و حفظ کرامت انسان بنا نهاده شده است و پیامبر اسلام(ص) مبدأ و اصل «مساوات» را علی‌رغم اینکه هنوز عقل بشری رشد کافی نیافته بود تا محتوای اساسی این اصل را دریابد، برای او تبیین کرد.
 
منبع:ایکنا

شناسه خبر : 10087

این خبر رو هم ببینید

درخشش حافظ کردستانی در مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از درخشش طاهره نائبی موحد، حافظ کردستانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =