ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان: تروریسم و افراطی گری جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه تروریسم و افراطی گری جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد بر وحدت و انسجام تمام اقوام و مذاهب اسلامی تاکید کردند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 270971
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت کلاله با محکوم کردن عملیات تروریستی تهران، گفت: کشتار بی گناهان مخالف آیات خداوندی و احادیث نبوی است.
 
«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: هر گونه عملیات انتحاری از نظر اسلام محکوم است خداوند درآیه 93 سوره نساء می فرماید: «هرکسی مسلمانی را به عمد بقتل برساند مستقیم به جهنم می رود والله بر او غضب و لعنت می کند».
 
امام جمعه اهل سنت کلاله اعتقادات گروه های تکفیری را خارج از دایره اسلام دانست و گفت: رسول اکرم (ره) می فرمایند: «افزایش قتل و جنایت از علامات آخرالزمان است».
 
وی، ادامه داد: هر مسلمان باید اقدامات آنها را محکوم کند و ما نیزاز این منبراین جنایت و مانند آن را درهر کشوری باشد محکوم می کنیم و برای شهداء علو درجات را خواهانیم و برای مصدومان از خداوند منان شفای عاجل آرزومندیم.
 
عملیات کور تروریستی تهران عملی غیرانسانی و غیر اسلامی بود
 
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: مدیران، مدرسین و طلاب حوزه های علمیه ومردم شریف منطقه بندرترکمن عملیات کور تروریستی تهران را که عملی بزدلانه، غیرانسانی وغیراسلامی بود را محکوم می نمایند.
 
«آخوند قربان محمد اونق» در نمازجمعه عبادی سیاسی بندر ترکمن با محکوم کردن حملات تروریستی تهران، اظهار کرد: شهادت جمعی ازافراد بی گناه در این حادثه تروریستی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده های معزز شهدای والا مقام تسلیت عرض نموده برای این شهدای معززعلو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نماییم.
 
به گفته وی؛ کسانی که پشت این ماجرا هستند می خواهند ایران اسلامی را ناامن جلوه دهند؛ ولی به یاری خداوند متعال وهوشیاری نیروهای غیورامنیتی ومردم همیشه بیدار و در صحنه ایران این چنین تحرکات در نطفه خفه می شود.
 
مدیر حوزه علمیه اهل سنت جامعه اعظمیه بندر ترکمن با اعلام اینکه اینگونه تحرکات ناجوانمردانه نمی تواند کوچکترین خللی در اراده مردم ایجاد نماید، تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران در مقابل دشمنان نظام که چشم دیدن اتحاد مردم را ندارند مانند کوه خواهند ایستاد و با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به راه خود ادامه خواهند داد.
 
عملیات تروریستی تهران عزم ملت را راسخ تر کرد
 
امام جمعه اهل سنت آق قلا با محکوم کردن عملیات تروریستی تهران، اظهار کرد: عملیات تروریستی تهران هر چند حادثه ای ناگوار برای ملت بود؛ ولی عزم ملت را برای مبارزه با افراطیون راسخ تر کرد.
 
«آخوند عبدالحی میرزاعلی» در نماز جمعه این هفته شهر آق قلا، افزود: بار دیگر دست قداره بندان بین المللی و وابستگان منطقه ای آنان از آستین گروهی راه گم کرده و از خدا بی خبر بیرون آمد و در یک جنایت آشکار و تروریستی جمعی از مردم مظلوم و بی دفاع را در حرم بینانگذار جمهوری اسلامی ایران و قسمت مراجعات مجلس شورای اسلامی، به خاک و خون کشید.
 
به گفته
تندروی ها و جنايات گروه های افراطی هیچگاه نمي تواند كمترين خللی در وحدت ملت بزرگ ایران داشته باشد
وی؛ کسانی که در پشت سر این کار هستند بدانند که این کار در نطفه خفه شده و نمی توانند به اهداف کارهای تروریستی و بزدلانه خود برسند.
 
ترور به معنای ورشکستگی اخلاقی و درماندگی عاملان آن است
 
خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: ترور به معنای خشونت بر ضد اشخاص و اماکن مدنی با اغراض سیاسی، اقدامی زبونانه و رسوا و بانگ ورشکستگی اخلاقی و درماندگی عاملان آن است.
 
«آخوند علی آرخی» با محکوم کردن عملیات تروریستی تهران، اظهار کرد: به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه آن هم انسان های مؤمن در ماه عبادت، با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.
 
به گفته وی؛ ترور و تروریسم از دیدگاه اسلام محکوم بوده و هیچ جایگاهی در این دین شریف ندارد.
 
ایران اسلامی جزیره ثبات منطقه است
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: در منطقه بلکه در جهان، ایران اسلامی جزیره ثبات و امن برای زندگی است.
 
«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه با اشاره به حوادث تروریستی تهران، اظهار کرد: این حرکت کوردلان را محکوم می کنیم و از همه نیروهای امنیتی و سربازان گمنام که در راه برقراری امنیت میهن اسلامی تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم.
 
به گفته وی؛ وجود امنیت و همبستگی بالا در کشور از نعمات بزرگی است که خداوند متعال برای این مردم عطا کرده است.
 
علمای اهل سنت همواره با افراط گرایی مخالف هستند
 
امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: علمای سرشناس اهل سنت همواره تاکید کرده اند که با افراط گرایی مخالف هستند، اسلام، دین رأفت و مهربانی است و به ما عملیات انتحاری و قتل عام مردم بی گناه را تعلیم نداده است؛ بلکه همیشه مخالف افراط گرایی و تندروی است.
 
«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر ضمن محکومیت حوادث تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، اظهار کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی است و علمای اهل سنت هرگز افراط گرایی و تندروی را تایید نمی کنند.
 
به گفته وی؛ حادثه ای تروریستی در تهران منجر به شهادت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان شد که اکثر آن ها مراجعه ‌کنندگان به نمایندگان مجلس بودند این موضوع موجب ناراحتی ما شد؛ ضمن آرزوی بهبودی و شفای عاجل برای مصدومین این حادثه، علو درجات و مغفرت برای جان باختگان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
 
 
حادثه تروریستی تهران عملی ننگين و بدور از شان انسانيت و موازين شريعت بود
 
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس حملات تروريستي  تهران را شديدا محكوم كرد.
 
« آخوند عبدالباسط نوريزاد» در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، حملات تروريستي  صبح چهارشنبه به مرقد حضرت امام راحل و ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران را اعمالی ننگين و بدور از شان انسانيت و موازين شريعت اسلامی دانست و شديدا آنرا محكوم كرد.
 
به گفته وی؛ هدف دشمنان نظام اسلامی از انجام اينگونه عمليات كور تروريستی، برهم زدن فضای امن حاكم بر جامعه و ايجاد تفرقه بين گروه ها، مذاهب، اقوام و نيزاقشار مختلف مردم ايران اسلامی است.
 
مدیر حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گنبد کاووس با اعلام اینکه دشمنان نظام و اسلام بدانند؛ اينگونه تندروی ها و جنايات هیچگاه نمي تواند كمترين خللی در وحدت ملت بزرگ ایران داشته باشد، گفت: این اعمال زشت موجب برانگیخته شدن عزم ملی در تداوم وحدت بين همه  قشرهای مردمی خواهد شد.
 

این خبر رو هم ببینید

دستگیری یکی از سرکردگان داعش در حومه رقه

نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از فرماندهان داعش را در حومه رقه دستگیر کردند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *