اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توانمندی های درونی عملیاتی شود

قروه- فرماندار شهرستان قروه با تأکید بر تکثیر فرهنگ اقتصاد در جامعه، گفت: اقتصاد مقاومتی نگاه به داشته ها و توانمندیهای درونی است و در این میان توازن اقتصادی با بنیان فرهنگی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبان سپهر صبح امروز دوشنبه در نشست کارگروه علمی بسیج اساتید با محوریت بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان قروه، اظهار داشت: امروزه نظام واحدی نداریم و همین مانع موفقیت است چرا که همه از بدوی ترین جامعه تا به امروز نیازمند اقتصاد مقاومتی هستند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی تسلیم نشدن آن هم در دنیای امروز که همه به دنبال منفعت خود هستند، افزود: اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بوده و نگاه به ظرفیت های موجود و داشته ها را برجسته می کند.
سپهر بخش اقتصاد خصوصی را ضعیف و نحیف خواند و تصریح کرد: تا زمانی که تقابل از نظر منطق وجود دارد باید تلاش کنیم که روی پای خود بایستیم چرا که در اقتصاد مقاومتی یکسری ارکان وجود دارد که باید به آن ها در کنار اجزا پرداخته شود.
فرماندار قروه دولت ها را اجزای نظام دانست و بر پذیرا بودن نقد و دوری از تخریب، تأکید داشته و همگام  با هم بودن برای رسیدن به نتیجه مثبت را مهم خواند.
به گفته شعبان سپهر لازم است ایده های چاره ساز به کار گرفته شوند و در ساختارها با مطالعه جلو رفت.
وی فرهنگ را عامل پیشرفت در تمامی جوامع بشری دانست و یادآور شد: مهم ترین چیزی که به حوزه اقتصاد  لطمه می زند فرهنگ است لذا تلاش برای توسعه فرهنگی بنیان تمامی پیشرفت ها خواهد بود.
 سپهر با تأکید بر اینکه ساز و کارها طوری طراحی شده که بخش خصوصی نحیف بار بیاید، گفت: در جامعه فرهنگ خصوصی هنوز جا نیفتاده و این حلقه مفقوده پیوند میان جامعه و مردم و دولت خروجی را منفی می کند.
وی آغاز فرهنگ را از خانواده دانست و با بیان اینکه نسخه های خانواده که درست نوشته شود، جامعه و متعاقب آن نسخه های فرهنگی اقتصاد مقاومتی هم اصلاح خواهد شد، توازن میان مردم و دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم خواند.   

شناسهٔ خبر: 3741786 – دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ – ۱۱:۴۱

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *