جایگاه ویژه شب نیمه شعبان از نظر اهل سنت/ قصیده‌خوانی و ذکر ادعیه در مساجد و منازل مردم کردستان

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع در برپایی مراسمات این ایام کاملا مشهود است.

ماموستا لقمان محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بر اساس مجموعه احادیث و روایات و نظر علمای بزرگ اهل سنت شب نیمه شعبان بعد از شب قربان و فطر بزرگترین شب است که دعاها مستجاب می‌شود و خداوند متعال در این شب نعمت بسیار بزرگی برای امت اسلام رقم می‌زند.

امام جمعه اهل سنت بیجار اضافه کرد: به همین دلیل بزرگان اهل سنت این شب را به دعا و مناجات می‌پرداختند و توصیه می‌کردند مردم نباید این برکت را از دست بدهند و همواره در طول تاریخ مردم مسلمان در این شب به انجام مستحبات و پخش صدقات و نذور پرداخته‌اند.

ماموستا محمدیان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان کردستان در طول تاریخ در این شب مراسم‌های زیبایی داشته و دارند در مساجد شب برات را زنده نگه می‌دارند و به قصیده‌خوانی و دعا می‌پردازند.

وی گفت: زنان کردستانی در شب برات غذای شب برنج می‌پزند و آن را دارای برکت و از غذاهای مورد علاقه پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم و امامان و اولیای خود می‌دانند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه این شب نزد همه مسلمانان از احترام و قداست ویژه‌ای برخوردار است، افزود: خداوند متعال را قسم می‌دهیم در این ایام از نعمت پربرکت و بزرگترین نعمت یعنی هدایت در مسیر اسلام و رضایت الهی را بی‌نصیبمان نکند. 

انتهای پیام/

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *