رمزگشایی از وابستگی گروهک تروریستی «الاحواز» به برخی کشورهای منطقه و جمهوری خواهان آمریکا +فیلم

عربستان نیز در سال گذشته با برگزاری «کنفرانس جدایی طلبان عرب خوزستانی در قاهره» تلاش مذبوحانه ای را جهت اختلاف افکنی میان اقوام ایرانی آغاز کرده است.


به گزارش خبرگزاری کردنور به نقل از جماران، اوایل دی ماه سال گذشته بود که ولیعهد جاه‌طلب سعودی در اظهاراتی ضد ایرانی گفت؛ منتظر نخواهیم ماند تا نبرد به خاک عربستان کشیده شود، بلکه ما جنگ را به خاک ایران می کشانیم و تنها چند روز پس از این سخنان، اعتراضاتی در برخی شهرهای ایران به راه افتاد.

در همین حال، اگر قرار باشد از اقدامات خصمانه عربستان در مقابل ایران رونمایی شود، این کشور تکمیل کننده یک ضلع از اضلاع سه‌گانه دشمنی با مردم ایران است. به نحوی که در صدد است به همراه آمریکا و رژیم صهیونیستی، با وارد ساختن فشار به مردم و دولت ایران و همچنین جلوگیری از مبادلات تجاری این کشور، در راستای منافع ترامپ و نتانیاهو گام بردارد.

در هفته های اخیر، پس از آنکه ایران در اقدامی عاجل مقر تشکیل جلسه حزب دموکرات کردها را در اقلیم کردستان عراق مورد حمله موشکی قرار داد، آمریکا ضمن واکنش به آن حمله، یک تیم را جهت بررسی ابعاد این حمله به محل اصابت موشک‌ها فرستاد. این در حالی است که پهپادهای آمریکایی در بمباران های خود تاکنون بیش از 8000 غیرنظامی عراقی را کشته اند و این کشور تاکنون از پذیرش مسئولیت این جنایات خودداری کرده است.

عربستان نیز در سال گذشته با برگزاری میتینگی با عنوان «کنفرانس جدایی طلبان عرب خوزستانی در قاهره» تلاش مذبوحانه ای را جهت اختلاف افکنی میان اقوام ایرانی آغاز کرده، هرچند چنین اقداماتی مسبوق به سابقه بوده و دشمنان همواره مترصد فرصتی برای ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی بودند، اما مردم ایران و به ویژه اقوام مختلف نیز نشان دادند که با تحریکات دشمنان و بدخواهان همراه نشده و در این میان وجبی از خاک ایران کم نخواهد شد.

مصاحبه زیر که ژانویه 2017 از شبکه مصرالعربیه پخش شده، برخی زوایای پنهان اقدامات عربستان علیه ایران را نشان می دهد. در این مصاحبه عبدالحمید الخزعل نوه شیخ خزعل از چهره های تاثیرگذار و مرتبط با گروهک تروریستی الاحوازیه در حاشیه میتینگ این گروهک در مصر از حمایت برخی کشورهای جنوب خلیج فارس و جمهوری خواهان آمریکا و ترامپ خبر داده و از آنها تشکر می کند:

صبح امروز برخی عوامل تروریستی در اهواز، با حمله به رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هشتمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی صدام و حامیان منطقه ای و جهانی اش علیه ایران برگزار شد، گروهی از مردم بی دفاع و نیروهای نظامی را مجروح و تعدادی را نیز به شهادت رساندند که مسئولیت آن را گروهک تروریستی و وابسته الاحوازیه برعهده گرفت. حال می توان با نگاهی دقیق‌تر، ارتباطی معنادار میان این قبیل اقدامات با اظهارات چندماه اخیر بن سلمان مشاهده کرد و با کنار هم چیدن پازل اقدامات آمریکا و متحدانش در منطقه، به این نتیجه رسید که طرح و نقشه شومی برای ایجاد و بروز تنش و ناآرامی در کشور ریخته شده که تنها با انسجام، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین می توان آن را خنثی کرد.

این خبر رو هم ببینید

دستگیری یکی از سرکردگان داعش در حومه رقه

نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از فرماندهان داعش را در حومه رقه دستگیر کردند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *