اتحادیه میهنی خواستار اعلام جنگ از سوی اقلیم کردستان علیە داعش است

اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که داعش با حملات به مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ در حال پیاده کردن نقشه جدیدی است و شرایط در این مسئله سرنوشت ساز اینگونه ایجاب می کند که اقلیم کردستان از حالت تدافعی خارج و دست به اقدامات نظامی علیه این گروه بزند

اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که داعش با حملات به مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ در حال پیاده کردن نقشه جدیدی است و شرایط در این مسئله سرنوشت ساز اینگونه ایجاب می کند که اقلیم کردستان از حالت تدافعی خارج و دست به اقدامات نظامی علیه این گروه بزند.
در اطلاعیه اتحادیه میهنی کردستان به‌ رهبری جلال طالبانی در خصوص حملات اخیر عراق به‌ مناطق کردنشین تحت کنترل نیروهای پیشمرگ که نسخه‌ای از آن برای خبرگزاری کردپرس ارسال شده است، آمده‌ است که داعش از طریق کنترل استان نینوا و منطقه شنگال می خواهد نقشه خود را برای کنترل کامل مناطق سنی نشین عراق اجرایی کند.
اتحادیه میهنی در این اطلاعیه تأکید کرده است که در برهه کنونی، درپیش گرفتن سیاست تدافعی از سوی اقلیم کردستان در برابر داعش کارساز نیست و فقط منافع داعش را تأمین می کند.
پیشتر مسئولین حزب دموکرات کردستان به‌ رهبری مسعود بارزانی تاکید می کردند که‌ نیروهای پیشمرگ با داعش درگیر نمی شوند و فقط در وضعیت آماده ‌باش و حالت تدافعی در برابر این گروه‌ خوهند بود.
اتحادیه‌ میهنی تاکید می کند که‌ در مقطع کنونی تصمیم سنجیدە و منطقی حمله گسترده به نیروهای کهنه پرست داعش است.
همچنین تصریح شدە است: هدف از حمله گسترده داعش به مناطق مورد مناقشه در استان نینوا(زومار و شنگال) و دیگر مناطق، از حلب گرفته تا دیگر شهرهای این مناطق، اجرایی کردن برنامە استراتژیک گروه دولت اسلامی و شام یعنی کنترل تمامی مناطق سنی نشین عراق و سوریه است.
 اتحادیه میهنی اعلام می دارد کە از همان آغاز اعلام کردە بود که داعش به طور موقت دشمنی با اقلیم کردستان و کُردها را کنار گذاشتە و بە دلیل شرایط این گروە در برابر کردها اقدامی جدی انجام نمی دهد و از این رو اطمینان داشت که از طریق مناطق موردمناقشه و با هدف برهم زدن تجربه دموکراسی در اقلیم کردستان، این منطقە را آماج حملات خود قرار خواهد داد.
در بخشی از این اطلاعیە آمدە است: متأسفانه دولت اسلامی عراق و شام موقتاً توانست به پیروزی هایی در مقابل کردها دست یابد و من بعد و در هر نقطه ای از مناطق مورد مناقشە بویژه در استان های دیاله، صلاح الدین و کرکوک برایشان فرصت فراهم باشد توطئه هایش را به صورت گسترده ای اجرایی خواهند کرد، اما اقلیم کردستان دیگر در حالت تدافعی باقی نخواهد ماند و وارد مرحله سرنوشت سازی شدە و برای نابودی داعش دست به عملیات نظامی گستردە می زند.
 
 اتحادیە میهنی تنها راه مقابله با داعش و دیگر گروەهای مسلح در عراق را حمله گسترده  بە آنها دانستە است.
این حزب با اشارە بە اینکە جنگ عراق و اقلیم کردستان را در برگرفته است، در پیش گرفتن استراتژی مشترک میان اربیل و بغداد در این جنگ «سرنوشت ساز» را بسیار حائز اهمیت دانستە و تاکید کردە کە این امر مستلزم برنامه ریزی همه جانبه از سوی تمامی جریان های درگیری در این جنگ است.
 
 
 

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *