اردوغان بی هیچ ضرورتی ترکیه را وارد یک بحران کرده است

رئیس حزب سبز آلمان انتقاد شدیدی را به سیاست های اردوغان در قبال کردها وارد کرده و تصریح کرد که وی بی هیچ ضرورتی ترکیه را وارد یک بحران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، “سم ازمیر” رئیس سبزهای آلمان با توجه به تشدید خشونت ها در ترکیه دولت و حزب ممنوعه کارگران کردستان موسوم به پ ک ک را به یک آتش بس فوری فراخواند.
این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در سفری به شهر کرد نشین جیزره در جنوب شرقی ترکیه که اخیرا شاهد درگیری های بسیاری بین نیروهای امنیتی ترک و کرد بوده است درباره اوضاع هشدار داده و اظهار داشت: این درگیری ها از این پتانسیل برخوردار است که ترکیه را درگیر جنگ های داخلی کند. اولین رویارویی ها نشان می دهد که این درگیری ها همچنین به داخل مردم هم نفوذ کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مکان برای راه حل مسئله کردها پارلمان این کشور است. جشن عید قربان آتی مسلمانان فرصتی خوب برای یک سیگنال تنش زدایی به منظور پایان دادن به جو خشونت در این کشور است.
ازمیر بعد از انجام بررسی هایی به نیروهای امنیتی ترک این انتقاد را وارد کرد که در حملات خود علیه مبارزان پ ک ک در شهر جیزره در روزهای گذشته از سلاح های سنگین استفاده کرده اند. هیچ دلیلی عملیات سلاح های سنگین علیه ملت را توجیه نمی کند.
دولت ترکیه بعد از درگیری های مکرر با نیروهای پ ک ک در 4 سپتامبر در شهر جیزره حکومت نظامی برقرار کرد که با وجود انتقادهای بین المللی حدود 9 روز و تا شنبه گذشته برقرار بود. نیروهای امنیتی ترک این شهر کردنشین را محاصره کرده اند.
رئیس سبزهای آلمان همچنین این انتقاد را به “رجب طیب اردوغان”، رئیس جمهوری ترکیه وارد کرد که برای تقویت سیاست داخلی خود از این شرایط استفاده می کند. وی این کشور را بی دلیل وارد یک بحران کرده است. اردوغان برای اول نوامبر پیشنهاد انتخابات جدید را داده است.
ازمیر خواستار برگزری یک انتخابات منصفانه و آزاد در ترکیه شده چرا که در غیر این صورت ترکیه در معرض خطر بی ثباتی دائمی قرار می گیرد. به این ترتیب اعتبار ترکیه به عنوان شریک پایدار ما در منطقه در معرض خطر قرار می گیرد.
رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا نیز ازمیر را در سفر به جیزره ترکیه همراهی کرد.
وی در دیدار خود از این شهر کردنشین گفت: همچنین در پارلمان اروپا نگرانی بزرگی درباره تحولات ترکیه وجود دارد.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *