تجاوز به حریم شبکه های برق جرم تلقی می شود

سنندج- معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کردستان هرگونه تجاوز به شبکه های برق را مصداق جرم خواند و ازمردم خواست هنگام ساخت، برای حفظ ایمنی از ساخت و وساز در حریم شبکه خودداری کنند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد سعید سلطانی در نشست با معاون فرماندار شهرستان بانه که به منظور بررسی  مشکلات ناشی از تجاوز به حریم شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در نقاط مختلف برگزار شد، گفت: براساس قانون مجازات اسلامی هرگونه تعرض به شبکه های انتقال و توزیع برق جرم به شمار می رود و از طریق قانون قابل پیگیری است.
وی عنوان کرد: متاسفانه ساخت و سازهای غیر قانونی واقع در حریم شبکه فشار متوسط منجر به ایجاد خطر برای ساکنین این ساختمان ها می شود  و شرکت توزیع برق را   هم در تأمین برق پایدار دچار مشکل می کند.
وی افزود: از فرمانداری و سایر ارگان‌های مسئول انتظار داریم به منظور حفظ ایمنی شهروندان در خصوص برخورد قاطع با متخلفین با شرکت توزیع برق همکاری کنند.
سلطانی به کنترل و نظارت بیشتر توسط واحد شهرسازی و ناظرین ساختمانی در مورد پیش آمدگی ساختمان های دارای جواز ساخت اشاره کرد  و اظهارداشت: در بسیاری از موارد بدون توجه به شبکه برق، تجاوز به این حریم صورت می گیرد ومنجر به بروز حوادث ناگواری می شود.
مدیر توزیع برق بانه به خطرات تجاوز به حریم شبکه برای کارگران ساختمانی و نیز ساکنین منازل اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده ای از شهروندان از روی عدم اطلاع از خطرات شبکه برق اقدام به ساخت و ساز در حریم شبکه برق می کنند و لازم است فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه های ذی ربط در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند و صدور مجوز ساخت و ساز را منوط به نظر کارشناسی شرکت توزیع برق کنند.
ارسلان محمدی عنوان کرد: هرگونه اغماض و چشم پوشی در این خصوص به ضرر شهروندان تمام می شود و تبعات قانونی برای ناظرین خواهد داشت.
معاون عمرانی فرمانداری بانه به خلا قانونی و  برخی کاستی های پروسه برخورد قانونی با ساخت وساز های غیر قانونی و متجاوزین به حریم شبکه و سو استفاده های انجام شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: پلیس ساختمانی واحد شهرسازی در شهرداری بانه موظف به شناسایی و گزارش این موارد است و انتظار می رود در وظایف خود با جدیت بیشتری عمل کند.
وی همچنین برلزوم برقراری بازدیدهای مستمرو دائمی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم شبکه برق در آینده تاکید کرد.
بابک رستم پور شهردار بانه ضمن ابراز تشکر از مدیریت توزیع برق بانه  به خاطر تعامل و همکاری  با شهرداری و سرعت در اجرای پروژه های مشترک، اظهار داشت: ساخت ساز در حریم شبکه برق و آب جای تاسف و باعث نگرانی است و کنترل این موضوع نیز وظیفه شهرداری است و از این رو با جدیت بیشتر این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

شناسهٔ خبر: 3826946 – پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ – ۱۱:۲۲

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *