توصیه فیلسوف بی دین به مردم فرانسه؛ به خودتان دروغ نگوئید 

میشل اونفری، فیلسوف فرانسوی باوجود عقاید دین ستیزانه اش، عملکرد سیاستمداران و رسانه های غربی در “پروژه شارلی ابدو” را تقبیح کرد و جامعه فرانسه را منافق و دورو دانست. او از مردم خواست، فقط چند لحظه، مستقل فکر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میشل اونفری، استاد فلسفه دانشگاه های فرانسوی، با وجود تفکرات دین ستیزانه اش، در مباحثه ای در تلویزیون فرانسه، این سوال را طرح کرد که چرا سیاستمداران، رسانه ها و مدعیان آزادی بیان، با این شدت از هجمه و توهین به اسلام و مسلمانان حمایت می کنند، اما هرگز اجازه کوچکترین بحثی درباره یهود و صهیونیزم را نمی دهند؟
اونفری تصریح کرد: چرا ما وارد کشورهای مسلمان می شویم و در شوون و فرهنگ آنها دخالت می کنیم و مجبورشان می کنیم براساس فرهنگ و شعارهای فرانسه رفتار کنند؟ چرا ما همانند آنچه در سال های قبل در شمال افریقا کردیم، به مالی حمله می کنیم و صدها نفر از مخالفان خواسته های خود را می کشیم و هرکسی که مقاومت می کند را تروریست می نامیم؟
این متفکر فرانسوی با اشاره به اینکه، برخلاف تصور مردم عادی فرانسه، مسلمان، یک قبیله دور افتاده نیستند و میلیون ها فرانسوی، اروپایی و اهالی سایر نقاط جهان مسلمان هستند، افزود: در دنیای مسلمانان نیز صدها گروه و اجتماع وجود دارد که یکی از آنها اقدام به کشتن ده نفر از فرانسوی ها کرده، اما ما روزانه صدها نفر از همه مسلمانان را می کشیم.
وی با اشاره به عنوان این برنامه تلویزیونی، گفت؛ حتی در عنوان این برنامه نیز، اسلام متهم شده، اما من سوال می کنیم چرا حرفی درباره اینکه ما به اسرائیل، چین، آلمان، کره یا ژاپن برویم و مجبورشان کنیم ارزش های مورد نظر ما را بپذیرند، زده نمی شود و فقط به سراغ کشورهای ضعیفی مثل مالی، لیبی، نیجر و افریقای مرکزی می رویم؟ پس موضوع اسلام نیست، بلکه یک نژادپرستی آشکار وجود دارد و باید اعتراف کنیم که ما در ماجرای شارلی ابدو نژادپرستانه رفتار کرده ایم.
میشل اونفری اضافه کرد: چرا سیاستمدارانی که اکنون سعی می کنند پیشتاز این پروژه باشند، به روزنامه نگاران نگفتند انتشار کاریکاتورها و مطالب توهین آمیز را متوقف کنید؟ درحالی که در همان زمان، بار دیگر به رسانه ها دستور دادند که هیچ بحثی درباره یهود و بزرگان آنها نکنید.
این فیلسوف فرانسوی از مردم خواست قبل از تبعیت از خواسته های سیاستمداران، لحظه ای به صورت مستقل فکر کنند و در پایان تاکید کرد: رسانه های ما مسیحیانی بودند که یهود و اسلام را مسخره می کردند، پس چطور است که اکنون فقط به اسلام توهین می شود و بحث درباره یهودیت و صهیونیزم مجازات دارد؟ پس به خودتان دروغ نگویید و شعار آزادی بیان ندهید، تا همین جا نیز، ما جامعه ای دو رو و منافق بوده ایم.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *