دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان: بیشتر مصوبات شورای فرهنگ عمومی کردستان اجرایی نشده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: بیشتر مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال‌های گذشته به مرحله اجرا نرسیده است.
 

 
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی امشب در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار داشت: تاکنون هفتاد جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار شده است.
وی افزود: کمیته طرح‌ها تنها کمیته فعال شورای فرهنگ عمومی است و در این کمیته به بررسی مشکلات و آسیب‌های جلسات برگزار شده فرهنگ عمومی در سال‌های گذشته پرداخته می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اعلام اینکه این کمیته با حضور کارشناسان 13 اداره عضو شورای فرهنگ عمومی مشغول به فعالیت است، اضافه کرد: در کمیته طرح‌ها، با شناسایی آسیب‌ها و رصد کردن جلسات گذشته و دریافت بازخوردهای جلسات شورای فرهنگ عمومی، درصدد رفع این مسائل و مشکلات هستیم.
قلعه‌شاخانی ادامه داد: بررسی آسیب‌ها و مصوبات 69 جلسه گذشته و تحقق شعار سال از جمله مسائلی که قرار شد در اولین شورای فرهنگ عمومی امسال در مورد آنها مسائلی مطرح شود.
وی با اعلام اینکه برخی از مصوبات جلسات گذشته بدون بازخورد باقی مانده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری با برنامه‌ریزی بهتر در صدد اجرایی کردن مصوبات این شورا باشیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه باید اهداف شورای فرهنگ عمومی را مورد توجه ویژه قرار داد، بیان کرد: رسیدگی به مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و اجرایی کردن آنها یکی از این وظایف است.
قلعه‌شاخانی با یادآوری این مسئله که برخی اعضای شورا حضور فعالی ندارند، حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی را در جلسات ضروری دانست.
وی همچنین تصریح کرد: امید است با ارسال دستور کار جلسات به اعضای شورای فرهنگ عمومی، اعضا با آمادگی بیشتر برای مورد بررسی قرار دادن مسائل مطرح شده در جلسات حضور پیدا کنند.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اظهار رضایت از حضور فعال اعضای شورا در نخستین جلسه امسال، بیان کرد: این حضور فعال نویدبخش جلسات پربارتر و موثرتری برای جلسات آینده خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان تاکید کرد: برای نتیجه‌بخش بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی، باید مسائل مورد بررسی در استان را در قالب یک جدول زمانبندی شده درآورد چراکه  این کار سبب می‌شود که نتیجه جلسات موثرتر باشد.
قلعه‌شاخانی گفت: تهیه و تدوین برنامه یک ساله با اولویت‌بندی مسائل موجود در استان الزامی است و می‌توان با استفاده از این روش در راستای اجرایی کردن مصوبات گام اساسی را در استان برداریم.
وی از عدم تخصیص اعتبارات مناسب به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی گلایه کرد و گفت: امیدواریم در بودجه سال 93 اعتباراتی برای دبیرخانه این شورا توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری کردستان در نظر گرفته شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه باید برای اجرایی کردن برنامه‌ها کارهای کارشناسی و پژوهشی در سطح استان انجام گیرد، گفت: این امر نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌های علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان هیچ‌گونه فعالیتی ندارند، اضافه کرد: متاسفانه این کمیته‌ها نزدیک به دو سال است به دلیل کمبود اعتبارات بدون فعالیت باقی مانده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به وجود شورای موازی با کار شورای فرهنگ عمومی در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با احیای کمیته ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در استان شاهد توسعه مسائل فرهنگی در استان باشیم.
قلعه‌شاخانی به نبود بدنه کارشناسی و فکری در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم از برنامه‌های کارشناسی شده استفاده کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای تاثیرگذاری بر مسائل و مشکلات فرهنگی استان، جلسات شورا مرتب و منظم و با حضور فعالانه اعضای در سال‌جاری برگزار شود.
 
 

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *