در استان کردستان تابلوی وحدت شیعه و سنی در عاشورای حسینی ترسیم شد

مردم اهل سنت و تشیع استان کردستان با حضور منسجم در مراسم عزاداری عاشورای حسینی، تابلویی از وحدت ملی و اسلامی بین مسلمین را ترسیم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان در دینداری و عشق و ارادت مردمان آن به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت زبانزد است و اوج این مهم را می‌توان در برنامه‌های خودجوش مردم این دیار در مناسبت‌های مذهبی مشاهده کرد.
 
تاسوعا و عاشورای حسینی ایامی است که مردم این استان در شهرها و روستاها با حضور در مراسمات خاص این روزها ارادت خود به امام حسین(ع) را به منصه ظهور می‌رسانند.
 
در روز عاشورای حسینی مردم شهرها و روستاهای استان کردستان در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش صحنه‌ای از وحدت مسلمین را به نمایش گذاشتند.
 
شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان امروز در عاشورای حسینی نماد عینی وحدت مسلمین بود طوری که مسلمانان اهل سنت نیز با آیین‌های خاص خود سوگواران سینه‌زن و زنجیرزن را همراهی می‌کنند.
 
مردم اهل سنت سنندج که در مسیر عبور هیئت‌های عزاداری، برای همراهی با عزاداران حسینی(ع) مستقر شده بودند با همراهی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، سینه می‌زدند و در سوگ شهیدان کربلا اشک ماتم می‌ریختند.
 
مردم اهل سنت بر اساس سنت‌های دیرینه خود در مسیر عبور دسته‌های عزاداری با دود کردن اسپند و پخش چای، شربت، شیر و خرما چنان صحنه‌ای را ترسیم کرده بودند که نمادی از تابلوی وحدت اسلامی و ملی شیعه و سنی در ایران اسلامی بود.
 
دسته‌های عزاداری پس از عبور از مسیرهای تعیین شده در مقابل حسینیه سنندج تجمع کرده و بر سر و سینه زنان و با فریاد “وای حسین کشته شد” عشق و ارادت خود را به حضرت امام حسین(ع) به نمایش گذاشتند.
 
گزارش خبرنگاران فارس در سایر شهرستان‌های استان حاکی از برگزاری مراسم عاشورای حسینی با حضور عاشقان شیعه و سنی به مکتب حسینی است که سال‌های سال است در کنار هم ارادت به اهل بیت(ع) را به منصه ظهور رسانده‌اند.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *