رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: براي سفر زيارتي به عربستان آماده ام، اما براي اقدام ديپلماتيك بايد طرحي آماده شود

اصل سفر بنا بود كه براي زيارت و مراسم عمره به حج بروم كه مشكلي نيست. مسأله اين است كه اگر بحث مذاكره براي حل مشكلات است؛بايد اول در اينجا طرحي آماده شود كه ما چه مي‌خواهيم و آنها چه مي‌خواهند.

 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در گفتگو با انتخاب، به پرسشهاي اين سايت خبري درباره سياست خارجي، سياست داخلي، ارزيابي عملكرد دولت اعتدال و موانع دولت براي تحقق برنامه‌اش پاسخ داد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخشي از اين گفتگو با بيان اينكه روابط ايران و عربستان در هيچ‌دوره‌اي اينقدر تيره نبوده است،در مورد سفر احتمالي‌اش به عربستان گفت: اصل سفر بنا بود كه براي زيارت و مراسم عمره به حج بروم كه مشكلي نيست. مسأله اين است كه اگر بحث مذاكره براي حل مشكلات است؛بايد اول در اينجا طرحي آماده شود كه ما چه مي‌خواهيم و آنها چه مي‌خواهند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بايد بحث‌هاي كارشناسي شود تا هر كسي كه مي‌رود؛با برنامه برود و مذاكره كند.
آيت‌الله هاشمي در پاسخ به اين سئوال كه “فكر نمي‌كنيد نياز است در اين برهه حساس، فردي چون حضرتعالي وارد ميدان شده و ضمن سفر به عربستان، مشكلات را مرتفع سازيد؟”، گفت: اينگونه نه. بروم كه چه بگويم. من مسئوليتي ندارم كه بگويم با اين كار موافق يا با آن كار مخالف هستيم. اين كار در درجة اوّل از اختيارات رهبري و سياست‌هاي كلي نظام و بعد دولت است. بايد اول طرحي مثل همين مذاكرات، تهيه و خطوط قرمز مشخص شود تا كساني كه براي مذاكره مي‌روند؛ بدانندچه بگويند.
وي در مورد اينكه با توجه به تشديد درگيري‌هاي در سوريه وعراق و افزايش حمايت مالي وتجهيزاتي از سلفيون و تكفيري‌ها، نقش عربستان را در اين فعاليت‌ها چقدر مي‌دانيد؟ پاسخ داد:عربستان هم الان از همين نيروهاي تندرو در آن قسمت‌ها حمايت مي‌كند.
پايگاه خبري انتخاب اعلام كرده كه متن كامل گفتگوي مشروح آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به زودي منتشر مي‌شود.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *