شاعری که شعرش در مدح سیدحسن نصرالله شهره آفاق شد!!!

 عبدالرحمن القرضاوی، شاعر مصری و شاعری که شعرش در مدح سیدحسن نصرالله شهره آفاق شد به دلایل سیاسی به دادگاهی در قاهره احضار شده است.

پس از اقدام سال گذشته نظامیان علیه اخوان‌المسلمین و دولت محمد مرسی، این روزها هر کس که با این جریان به مخالفت بپردازد روانه دادگاه می‌شود و در این بین، شاعر، دانشجو و سیاستمدار و زن و مرد فرقی ندارند.
در تازه‌ترین این تحرکات به نوشته پایگاه مصری «البوابه»، سمیر صبری سعدالدین یکی وکلای وابسته به نظام گذشته مصر شکواییه‌ای را به دادستان امنیتی مصر داده است که طبق آن «عبدالرحمن القرضاوی» شاعر مصری و فرزند شیخ یوسف القرضاوی متهم به تلاش برای مقابله با نظامیان مصری شده است.
در این شکواییه آمده است که این شاعر مصری به دستور سازمان جهانی اخوان‌المسلمین مامور ایجاد یک ائتلاف از مخالفان بوده و در این باره با اعضای اخوان‌المسلمین مصر، جنبش شش آوریل و کمونیست‌های مصری دیدار داشته است.
به گزارش فارس این دومین بار پس از سقوط مرسی در مصر است که این شاعر مصری به دادگاه احضار می‌شود.
بر پایه این گزارش، عبدالرحمن یوسف القرضاوی ششمین فرزند شیخ یوسف القرضاوی متولد 1970 میلادی است که بیشتر اشعار او علیه حکام ظالم و فاسد مصر و جهان عرب است و در دوران حسنی مبارک از فعالیت‌های تلویزیونی و روزنامه‌نگاری او ممانعت به عمل آمد.
شعر او در مدح سیدحسن نصرالله از اشعار معروفی است که پس از جنگ 33 روزه منتشر شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.
یکی از اشعار او نیز که در آن به تهران اشاره شده اینچنین است:
ألـْـق ِ العُـصَابـَــة َ عَـنْ عَـیْـنـَیـْـکَ تحْجُبُهَـــا – عَـنْ رُؤیـَـةِ النـَّـار ِ تـَشـْـوی وَجْـهَ لـُبـْنـَانـَـا…
بالأمْـس ِ کـُنـَّـا نـَـرَى فی العـِـزِّ ” قـَاهِــرَة ” – و الیـَـوْمَ نـَرْقـُـبُ نحْوَ العِـزِّ ” طـَهْـرَانـَـا ”
(چشم‌بندت را از دیدگانت بیفکن زیرا چشمانت را از دیدن آتشی که چهره لبنان را سوزانده است پوشانده… ما تا دیروز عزت را در قاهره می‌دیدیم اما امروز از شوق دستیابی به عزت، تهران را می‌نگریم)
منبع: فارس

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *