شاهزاده سعودی درمصاحبه با القبس؛ امضای معاهده نظامی اسرائیل با عربستان برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه ضروریست

ولیدبن طلال: از يهوديان اسرائیل درمقابله با انتفاضه فلسطين حمايت می کنم و تمام تلاشم را براي شکستن هرگونه ابتکار عربي درمحکوميت تل آويو به کار می بندم زیرا من توافق عربي اسرائيلي و دوستي آينده بين اين دو را براي مقابله با خطر ايران ضروري مي دانم

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری سماء فلسطين ، وليد بن طلال  شاهزاده ثروتمند سعودي در مصاحبه با روزنامه کويتي «القبس» موضع خود را درخصوص مردم فلسطين و اشغالگران فاش کرد. 
 
اين شاهزاده سعودي در اين مصاحبه که سه شنبه انجام و بخشهايي از آن در پايگاه اينترنتي « AWD news» منتشر شده گفته است کشورش بايد در مواضع سياسي خود تجديد نظر و راهبردي جديد را براي مقابله با تاثير روز افزون ايران در کشورهاي خليج فارس تدوين کند.
وی افزوده ریاض بايد براي بازدارندگي هرگونه اقدام احتمالي ايران با توجه به تحولات غافلگيرکننده در سوريه که در پي دخالت روسيه در اين کشور به وجود آمده است معاهده دفاعي مشترکي با تل‌آويو امضا کند. 
 
وليد بن طلال مي گويد :« هرج و مرج موجود در خاورميانه مسئله مرگ و زندگي را براي عربستان شکل داده است ، من مي دانم که ايرانيها تلاش مي کنند نظام سعودي را از مسئله فلسطين کنار بگذارند و براي همين عربستان و اسرائيل بايد با تقويت روابط بين خود و تشکيل جبهه متحدي براي خنثي کردن اين برنامه بلندپروازانه ايران ، توطئه آنها را خنثي کنند.» 
 
خبرگزاري کونا کويت نيز بخشهايي از اظهارات اين شاهزاده سعودي را منتشر کرده که گفته است :« رياض و تل‌آويو بايد موقتا توافق کنند چرا که ديگر نمي توان از سياست عربستان سعودي در بحران عربي اسرائيلي دفاع کرد.»  
 
وليد بن طلال با بیان اینکه ايران درتلاش است حضور خود را در درياي مديترانه از طريق حمايت از نظام بشار اسد در سوريه تقويت کند گفته آنچه که اوضاع عربستان سعودي و کشورهاي خليج فارس را وخيم کرده اين است که ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه خود را به جنگ داخلي سوريه که از چهار سال پيش ادامه دارد از طريق حمله به نيروهاي تندرويي که «سي آي اي» آنها را آموزش داده وارد کرده است.  
 
وي معتقد است اين مسئله اهميت رابطه بين عربستان و اسرائيل را براي متوقف کردن محور روسيه – ايران – حزب الله مشخص مي کند.  
وي همچنین تصریح کرده از يهوديان اسرائیل و بلندپروازيهاي دمکراتيک آنان در مقابله با آغاز انتفاضه فلسطيني حمايت خواهم کرد و تمام تلاشم را براي شکستن هر گونه ابتکار عربي در محکوميت تل آويو به کار خواهم بست چرا که من توافق عربي اسرائيلي و دوستي آينده بين اين دو را براي مقابله با تجاوزهاي خطرناک ايران ضروري مي دانم.» 
 
روزنامه القبس اين مصاحبه را زماني که وليدبن طلال باهدف جلب حمايت گروههاي اسلامگراي مورد حمايت عربستان سعودي درسوريه به کشورهاي کويت ، بحرين ، قطر ، امارات عربي متحده و عمان سفر کرده بود انجام داده است. 
با وجود اينکه اين شاهزاده سعودي نمي تواند از حضور نظامي غيرقانوني کشورش در بحرين به علت اشغال اين کشور براي سرکوب جنبش مردمي در سال 2011 دفاع کند اما وي به همراهي برخي از مقامات بلندپايه سعودي از الحاق بحرين به عربستان دفاع کردند که اين موضع انتقادات شديدي را در بسياري از محافل عربي به دنبال داشت. 
 
بن طلال گفت :« شما مي دانيد که وحدت با بحرين به معناي الحاق کامل همسايگان عزيز ما نيست اما ما در واقع نگران آينده ، امنيت و آسايش آنها هستيم. بحرين ميزبان ناوگان پنجم آمريکا است که حضور آن براي عربستان سعودي حياتي است براي همين اجازه نخواهيم داد ايران در حيات خلوت ما آشوب به پا کند. وي با اين اظهارات خواست اظهارات گذشته خود را در خصوص الحاق بحرين به عربستان سعودي توجيه کند. 
 
Share/Save/Bookmark
مرجع : خبرگزاری ايرنا

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *