عیادت رسول الله صلی الله علیه و سلم از افراد مریض(مسلمان و غیر مسلمان)

پیامبر خدا – صلى الله علیه وسلم – از احوال یارانش می پرسید و آنها را مورد تفقد و دلجویی قرار می داد. هر گاه اطلاع می یافت که یکی از آنان مریض است، به همراه کسانی که با او بودند، فوراً به عیادت آن فرد می رفت.

ارسال شده توسط عبدالسلام از چابهار
پیامبر خدا – صلى الله علیه وسلم – از احوال یارانش می پرسید و آنها را مورد تفقد و دلجویی قرار می داد. هر گاه اطلاع می یافت که یکی از آنان مریض است، به همراه کسانی که با او بودند، فوراً به عیادت آن فرد می رفت. پیامبر خدا – صلى الله علیه وسلم – به عیادت غیرمسلمانان هم می رفتند. از انس – رضی الله عنه – روایت شده است که:
جوانی یهودی که خادم پیامبر بود، بیمار شد. پیامبر خدا – صلى الله علیه وسلم – به عیادت او رفت در حالی که پدرش بر بالینش نشسته بود. پیامبر خدا- صلى الله علیه وسلم – او را به اسلام دعوت کرد و فرمود: اسلام بیاور.
جوان که هر روز با اخلاق و رفتار نیکوی رسول خدا- صلى الله علیه وسلم – بیشتر آشنا می شد و او را بیشتر باور می کرد جایی برای شک و شبهه در دلش باقی نمانده بود که این دین بهترین ادیان و پیامبرش هم سرور پیامبران عالم است لذا نگاهی به پدرش کرد. در این هنگام پدر او نیز که به باور و ایمان حقیقی نایل گشته بود به پسر جوانش گفت: جواب ابوالقاسم [پیامبر] را بگو.
جوان شهادتین را بر زبان جاری کرد و اسلام آورد.
رسول الله – صلى الله علیه وسلم – از نزد جوان خارج شد و فرمود: «الحمد لله الذی أنقذه من النار» «سپاس و ستایش برای خدایی که او را از آتش جهنم نجات داد» .
(صحیح البخاری حدیث ۱۲۹۰٫۲)

این خبر رو هم ببینید

جایگاه ویژه شب نیمه شعبان از نظر اهل سنت/ قصیده‌خوانی و ذکر ادعیه در مساجد و منازل مردم کردستان

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *