مجوز آمریکا به بوئینگ و جنرال الکتریک برای فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران  

شرکت هواپیمایی بوئینگ و شرکت جنرال الکتریک از وزارت خزانه داری آمریکا مجوز صادرات قطعات یدکی هواپیما به ایران را دریافت کرده‌اند.
 

 
 
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان یعنی بوئینگ و شرکت موتور سازی جنرال الکتریک جمعه اعلام کردند که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت توافقنامه موقت کاهش تحریم‌ها که از ژانویه اجرایی شد، به آنها اجازه داده تا قطعات یدکی را برای هواپیماهای تجاری به ایران صادر کنند.
ریک کندی، سخنگوی شرکت جنرال الکتریک در این باره گفت: وزارت خزانه‌داری درخواست این شرکت برای سرویس کردن 18 موتوری که در دهه 1970 به ایران فروخته را تایید کرده است. قرار است این موتورها در تاسیساتی که متعلق به جنرال الکتریک است، تعمیر شوند.
وی افزود: مقامات جنرال الکتریک هفته آینده با مقامات ایرانی از ایران‌ایر و ام‌تی‌یو در استانبول دیدار خواهند کرد تا نیازهای ایران را بررسی کنند.
سخنگوی شرکت بوئینگ نیز اعلام کرد، این شرکت نیز این هفته مجوز یافته و با مقاماتی در ایران تماس گرفته‌اند تا مشخص شود تهران به چه قطعاتی نیاز دارد. به گفته وی، این مجوز صرفا شامل تجهیزاتی است که امنیت پرواز هواپیماهای بوئینگی را که پیش از انقلاب 1979 به ایران فروخته شده، تضمین کند. البته این مجوز اجازه نمی‌دهد، بحثی درباره فروش هواپیماهای جدید به ایران مطرح شود.

این خبر رو هم ببینید

استاندار آذربایجان‌غربی: تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرزها مانعی برای توسعه است

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی و مدیرت واحد در مرزهای استان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *