مداحی: عدالت رکن مهم در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است

رئیس کمیسیون چشم ‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام عدالت را رکن مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: زیر ساخت ها و سرمایه باید به صورتی عادلانه توزیع شود تا توسعه پایدار و متوازن داشته باشیم

به گزارش خبرنگار ما ، محمد ابراهیم مداحی شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: 60 درصد اقتصاد کشور در شش استان تجمیع شده است و سیاست های اصل 44 نباید توجیهی باشد تا نسبت به مناطق کم تر توسعه یافته بی توجهی صورت گیرد.
 
وی افزود: تولید حداکثری، توزیع عادلانه و مصرف توام با صرفه جویی روح اقتصاد مقاومتی است که باید به یک فرهنگ در بین مسئولان و آحاد جامعه تبدیل شود.
 
رئیس کمیسیون چشم ‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در مقابل سه تکانه بحران اقتصادی، تحریم و بلایای طبیعی ایستاده است.
 
مداحی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه بیشتر به آنها یادآور شد: ویژگی بارز اقتصاد مقاومتی انعطاف پذیری، مردمی بودن، عدالت محور بودن و درون زا و برون زا بودن آن است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر معضل کشور نظام آموزشی است که دچار چرخه معیوبی شده و آموزش تنها برای آموزش صورت می گیرد که این روند باید تغییر پیدا کند.
 
رئیس کمیسیون چشم ‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوزه دانش خوب پیش رفته ایم اما در حوزه های بینش و توانش گام موثری را برنداشته ایم و باید این دو بخش نیز به صورت ویژه تقویت شوند.
 
مداحی اظهار داشت: نظام آموزشی ما در بعد مهارت آموزش کاری نمی کند و در حال حاضر آموزش تئوریک و غیر مهارتی است و اگر نظام آموزشی رابطه خود را با بازار کار مشخص نکند محکوم به شکست است.
 
وی با بیان این مطلب که نظام آموزشی ما مصرف گرا است، افزود: آموزش در حوزه مصرف و پژوهش در حوزه تولید قرار می گیرد و به دلیل اهمیت این بخش متولیان باید با برنامه ریزی بهتر و همچنین داشتن چشم انداز مناسب در این حوزه اقدامات بهتری را اجرایی و عملیاتی کنند.
 
رئیس کمیسیون چشم ‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زمانی می توانیم بگوییم یک نظام آموزشی مولد داریم که این نظام آموزشی پژوهش محور باشد و در اقتصاد مقاومتی تولید، اشاعه و تجاری سازی علم و دانش مد نظر است.
 
مداحی با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه ها در جامعه یادآور شد: در حال حاضر در بین دانشگاه های کشور تمایزی وجود ندارد و ماموریت های دانشگاه و اهداف آنها مشخص نیست.
 
وی در پایان سخنان خود در این نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان صورت گرفت، بیان کرد: انتظار می رود با فرهنگ سازی مناسب و برنامهع ریزی خوب در آینده نزدیک شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و به تبع آن توسعه پایدار در کشور باشیم.

این خبر رو هم ببینید

استاندار آذربایجان‌غربی: تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرزها مانعی برای توسعه است

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی و مدیرت واحد در مرزهای استان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *