کردستان ۱۷۶ نخبه شناسنامه‌دار دارد  

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: ۱۷۶ نخبه کردستانی به صورت رسمی عضو سازمان نخبگان هستند.
 

 
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: ۱۷۶ نخبه کردستانی به صورت رسمی عضو سازمان نخبگان هستند.
صالح ادیبی اظهار کرد: نخبگان گنجینه و سرمایه علمی کشور هستند که حضور آنها در بخش صنعتی پشتوانه تولید خواهد بود.
وی گفت: استان کردستان دارای نخبگان فراوانی است و می‌توان به پشتوانه همین افراد و به کارگیری استعداد آنها در سطوح مختلف به موقعیت خوبی دست یافت.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خاطرنشان کرد: هزار پرونده مربوط به نخبگان در بنیاد استان کردستان وجود دارد که در حال حاضر پرونده 176 نفر از این افراد به صورت رسمی تأیید شده و آنها عضو بنیاد نخبگان هستند.
وی گفت: وظیفه و رسالت بنیاد نخبگان شناسایی، ساماندهی و حمایت از افراد با ایده‌های برتر است تا بتوان استعداد افراد را به مرحله ظهور ایده و تبدیل به تولید رساند.
ادیبی افزود: تحریک و تشویق حس و اخلاق پویایی در نخبگان ضروری است چرا که گاهی افراد با نداشتن اطلاع از هوش و ذکاوت خود هیچ گاه به قدرت درونی خود پی نمی‌برند و باید در راستای آگاه شدن مردم نسبت به این امر اقدامات موثری شکل بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان در سه بخش استعدادهای برتر دانش‌آموختگان، طرح شهاب، استادیاران جوان و مخترعین به حمایت از نخبگان می‌پردازد که ارائه مشاوره براساس نیاز و هدایت و حمایت از افراد، برترین‌های کنکور سراسری، معدل الف‌های دانشگاهی، ارائه دهندگان مقاله علمی و پژوهشی در بخش اول از جمله اقدامات این بنیاد است.
اجرای طرح شهاب به منظور شناسایی استعدادهای برتر در مدارس
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: طرح ملی شهاب نیز در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود و در آنجا با اجرای برنامه جنبی با بودجه قابل توجه نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و خدمات در خور و راهنمایی‌های لازم متناسب با استعداد آنها ارائه می‌شود.
وی افزود: در بخش سوم نیز از اساتید دانشگاهی برای ارائه تحقیق و پایان‌نامه موثر و مناسب با نیاز جامعه حمایت می‌شود و سعی بر هدایت تحقیقات آنها به سمت و سوی نیازهای کشوری خواهد بود.
ادیبی اظهار کرد: برای حمایت از نخبگان و به منظور تجاری سازی اختراع آنها علاوه بر تسهیل مسیر با انجام اقدامات لازم، وام 80 میلیون تومانی هم به انها اعطا خواهد شد و امکانات لازم از جمله کارگاه و سوله نیز برای آنها فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه پروفسورها قطب دانشگاهی هستند، اظهار کرد: بستر مناسب و امکانات لازم برای حضور آنها در مقاطع مختلف نیز فراهم خواهد شد چرا که این افراد دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و می‌توانند پشتوانه علمی خوبی باشند.
موفقیت تیم نخبگان کردستان در جشنواره منطقه‌ای زاگرس
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: در جشنواره منطقه‌ای زاگرس که با حضور مخترعینی از سراسر کشور نیز برگزار شد، تیم کردستان در مجموع موفق به کسب مقام اول جشنواره شد.
وی افزود: در این جشنواره 20 نخبه از استان کردستان حضور داشتند که 10 نفر از آنها موفق به کسب رتبه شدند و در نتیجه تیم کردستان با توجه به نسبت شرکت کنندگان و برندگان عنوان تیم برتر را کسب کرد.
توجه به حوزه فنی در کشف استعداد برتر کردستان موثر است
ادیبی توجه به بخش فنی را در استعدادیابی و کشف نخبگان ارزشمند دانست و گفت: مسئولان استانی باید با توجه به استعدادهای برتری که در حوزه خدمات فنی در استان وجود دارند فضا را برای حضور نتیجه‌بخش با شناسایی این افراد مهیا کنند.
وی تصریح کرد: در مصوبه جدید هیئت دولت استانداران نیز موظف به اولویت بندی در آزمون‌های استخدامی نخبگان و رتبه‌های برتر هستند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با بیان اینکه بنیاد نخبگان باید با پیروزی انقلاب اسلامی شکل می‌گرفت، گفت: این بنیاد اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهد و با شکل گیری آن و انجام اقداماتی از جمله شناسایی نخبه و انجام ثبت اختراع و کدبندی برای اثر، سوءاستفاده از آثار نخبگان کاهش داشته است.
خدمت سربازی استعدادهای برتر امریه می‌شود
وی تأکید کرد: در استان کردستان هدف جذب و به‌کارگیری استعدادهای برتر و بازگرداندن نخبگان بومی به خود استان در دستور کار است و برای تحقق این امر نیز لازم است که امکانات و اقدامات لازم انجام شود.
ادیبی گفت: از جمله اقدامات موثر بنیاد نخبگان در زمینه شناسایی نخبگان اجرای یک ساعت برنامه تلویزیونی و برنامه رادیویی، صدور احکام جدید شورای علمی، احداث خانه نخبگان با حمایت میراث فرهنگی برای تجمیع نخبگان و حمایت و فراهم کردن زمینه برای نخبگان هنری، قرآنی، ورزشی و فرهنگی  است.
وی افزود: جداسازی کارشناسان نخبه در ادارات، در نظر گرفتن مکانی برای تجمیع نخبگان در محل فرمانداری شهرستان‌ها و بروزرسانی اطلاعات نخبگان هم از دیگر اقدامات این بنیاد است.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خاطر نشان کرد: استعدادهای برتر، خدمت سربازی را به صورت امریه و با ارائه تحقیق و پژوهش انجام می‌دهند تا هم یک امتیاز برای آنها باشد و هم یک خدمت ارزشمند پژوهشی و مطالعاتی انجام دهند.
وی گفت: تاکنون 49 استعداد برتر فوق لیسانس استان موفق به کسب امتیاز انجام خدمت به صورت امریه شده‌اند و طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی نیز ارائه داده‌اند.
 
 

این خبر رو هم ببینید

سنندج قرمز کرونایی شد/۶ شهر کردستان در وضعیت قرمز قرار دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *