کردها برای تصدی ریاست جمهوری عراق دو نامزد معرفی کردند

به دنبال اینکه اتحادیه میهنی نتوانست بر سر انتخاب یک فرد برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق به توافق برسد، نهایتاً برهم صالح و فواد معصوم در مجلس عراق برای کسب این پست به رقابت خواهند پرداخت

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی پس از دو روز گفتگو نتوانست مسئله نامزد پست ریاست جمهوری عراق از سوی این حزب را نهایی کند و یکشنبە در دفتر سیاسی این حزب تصمیم گرفته شد که دو نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق در مجلس به رقابت با یکدیگر بپردازند.
ملابختیار مسئول دفتر سیاسی عراق اعلام کرد: بعد از دو روز نشست دفتر سیاسی، اتحادیه میهنی به نتیجه رسید که مشترکاً برهم صالح معاون دوم دبیرکل اتحادیه میهنی و فواد معصوم رئیس فراکسیون همپیمانی کردستانی در مجلس دوم عراق را به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری به مجلس عراق معرفی کند و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در جریان امر قرار گرفته است.
بیش از یک هفته است که دفتر سیاسی اتحادیه میهنی مشغول بحث و جدل بر سر نهایی کردن نامزد ریاست جمهوری است و چندین گزینه مورد بررسی قرار گرفت.
 اوج گیری رقابت داخلی اتحادیە میهنی بر سر معرفی نامزد برای ریاست جمهوری، با اعلام نامزدی یک طرفه و بدون مشورت نجم الدین کریم بود و این اقدام موجب بروز نارضایتی میان سران این حزب شد.
به دنبال بالا گرفتن اختلافات در دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، تصمیم گرفته شد که دو نامزد پیشین جای خود را با فواد معصوم و عدنان مفتی عوض کنند.
در نهایت اوضاع بار دیگر تغییر کرد و به علت قدرت هواداران برهم صالح و مخالفت شاخه هیرو ابراهیم احمد با ریاست جمهوری وی، سرانجام فواد معصوم باقی ماند و پس از دو روز گفتگو و تبادل نظر در دفتر سیاسی، به دلیل نرسیدن به توافق کلی، تصمیم گرفتە شد که برهم صالح و فواد معصوم به عنوان نامزدهای اتحادیه میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق انتخاب شوند.
 
 
کد مطلب: 66706  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۴/۳۰  |  ساعت: ۱ : ۲۰ – کرد پرس

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *