کشفیات مواد مخدر درکردستان ۴۵ درصد افزایش یافت

سنندج- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

عباس نظری ظهر امروز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران استان در سنندج به ارائه گزارشی از وضعیت مبارزه و مقابله با مواد مخدر استان پرداخت و گفت: کردستان به جهت قرار گرفتن در جوار استان هایی هم چون کرمانشاه، زنجان، همدان و آذربایجان غربی و هم چنین واقع شدن در ترانزیت شرق به غرب بیشتر درگیر پدیده شوم مواد مخدر می شود.
وی عنوان کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود  استان ما سهم ناچیزی از اعتیاد را در سطح کشور دارد و از استان های نسبتا پاک محسوب می شود هرچند نباید نسبت به این وضعیت زیاد خوش بین باشیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های زیادی متولی مقابله و مبارزه با مواد مخدردراستان هستند، از اهالی رسانه خواست از مدیران این دستگاه ها مسئولیت خواهی  و گزارش عملکرد فعالیت های آنها در این رابطه را پیگیر شوند.
 رییس پلیس مبارزه با موادمخدرفرماندهی انتظامی کردستان یکی از ماموریت ها و اولویت های نیروی انتظامی استان را مقابله و مبارزه با مواد مخدرخواند و افزود: ۱۳ نفر از نیروهای نیروی انتظامی استان تاکنون در راستای مبارزه با موادمخدر شهید و ۳۵ نفرجانباز شدند.
نظری از اجرای ۹۴۲ طرح کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده در استان خبرداد و بیان کرد: نیروی انتظامی استان ۴۰ طرح مقابله ای در طول ماه اجرا می کند.
وی اظهارداشت: میزان کشفیات مواد مخدر استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.
وی از افزایش دو درصدی دستگیری قاچاقیچان مواد مخدر در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن درسال قبل خبرداد و گفت: در ارتباط با دستگیری سرباندها و عناصر اصلی هم ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دستگیری داشته ایم.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدرفرماندهی انتظامی کردستان یکی از خواسته ها و مطالبات مردم و مسولان را برخورد با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر خواند و عنوان کرد: دستگیری توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر دراستان در این ۱۱ ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
نظری با بیان اینکه انجام موفق ماموریت های نیروی انتظامی مستلزم حمایت و پشتیبانی مردمی است، اضافه کرد: شماره تلفن ۱۲۸ پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم استان است.

شناسهٔ خبر: 3911441 – یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ – ۱۳:۰۳

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *