۵ عنوان کتاب شعر و داستان در کردستان رونمایی شد

سنندج- پنج مجموعه کتاب شعر و داستان شاعران و داستان نویسان استان کردستان توسط حوزه هنری در پردیس سینما بهمن سنندج رونمایی شد .

به گزارش خبرگزاری کُرد نور و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، سرپرست فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان دراین مراسم با اشاره به اهداف و سیاست های حوزه هنری گفت: یکی از مهمترین برنامه های حوزه هنری استان کردستان ضمن شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان متعهد در عرصه ادبیات، معرفی این هنرمندان به جامعه و حمایت از تولید آثار هنرمندان و همچنین اهتمام به ترویج مطالعه در بین عموم مردم به ویژه نسل جوان می باشد.
ایرج کاکی عنوان کرد: در این راستا و با حمایت های حوزه هنری در ابتدای سال ۹۴ و با نگاه ویژه رئیس حوزه هنری استان چندین مجموعه کتاب در بخش های مختلف توسط حوزه هنری به چاپ رسیده که ۵ عنوان آن مربوطه به واحد آفرینش های ادبی بوده است.
وی با اشاره به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری که از ۷ تا ۹ مهرماه در اصفهان برگزار می شود، اظهارداشت: در دوره سوم جشنواره در کرمانشاه حوزه هنری با ۵ اثرحضور پیدا کرد و موفق به کسب رتبه دوم در این جشنواره شد و در این دوره با ۸ اثر از هنرمندان توانمند استان حضوری پررنگ تر را در جشنواره تولیدات خواهد داشت.
وی افزود: در مجموع تاکنون توسط حوزه هنری استان کردستان ۱۷ عنوان کتاب شعر و داستان آثار هنرمندان استان به چاپ رسیده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۹۴ چندین مجموعه دیگر در بخش های مختلف هنری به ویژه ادبیات پس از کسب مجوزهای لازم چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
سرپرست فرهنگی وهنری حوزه هنری کردستان با تبریک به هنرمندانی که آثارشان امروز رونمایی شد، گفت: کتاب شعر «آن حلزون، آن حلزون محزون» آثار هنرمند توانمند محمد رضا کلهر توسط نشر داستان در ۸۰ صفحه در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، کتاب شعر آیینی «پیمانه احساس» اثر هنرمند شاخص استان سرکار خانم طاهره تختی توسط انتشارات صحیفه خرد در ۷۸ صفحه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، کتاب شعر «با تنهاییت حرف بزن» نوشته سرکارخانم ناهید حسین پناهی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه ودر ۸۰ صفحه انتشارات صحیفه خرد، کتاب آیینی «سلام ای ماه مادر زاد من» در ۵۸ صفحه وبا شمارگان ۱۰۰۰ نسخه انتشارات صحیفه خرد و کتاب «آبی تر از آسمان» گرد آوری بهزاد کرم اللهی مجموعه داستان های ۱۳ نفر از هنرمندان کانون داستان حوزه هنری انتشارات سوره مهر در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه، ۵ مجموعه ای است که امروز رونمایی می شود.
سپس چند نفر از هنرمندان استان در نقد این آثار مطالبی را بیان و صاحبان آثار نیز در سخنانی ضمن بیان ویژگی های کتاب های چاپ شده قطعاتی ازاشعار چاپ شده را قرائت کردند.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *