استفاده ۸۰ درصدی از نیروهای کمیته امداد در حوزه مددکاری

سنندج- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از استفاده و بهره مندی از ۸۰ درصد نیروهای این نهاد در حوزه مددکاری خبرداد و گفت: تحول در حوزه مددکاری از رویکردهای جدید کمیته امداد است.

قنبر موسی نژاد امروز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی اخلاق حرفه ای در مددکاری اجتماعی که با حضور تعدادی از اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناسی و مددکاری استان در سنندج برگزار شد، گفت: از آنجا که کمیته امداد درمانگاه موقتی برای درمان فقر است  تحول و تعییر در  حوزه مددکاری یکی از رویکردهای جدید این نهاد مقدس است.
وی عنوان کرد: بر اساس ساختار جدید، حوزه مددکاری کمیته امداد توسعه پیدا کرده است و بیش از پیش به آن توجه شده است که بر این اساس بخش بیشتری از نیروی انسانی این نهاد باید در حوزه مددکاری و اجرایی خدمت کنند.
وی  با بیان اینکه ساختار سازمانی کمیته امداد به سمت مددکاری است، اظهارداشت: بر اساس این تغییرات،   استفاده ۸۰ درصدی از نیروها در حوزه مددکاری و  اجرایی و ۲۰ درصد هم در حوزه پشتیبانی مد نظر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان  اضافه کرد: این نهاد با توجه به ارتباطی که با اقشار ضعیف جامعه دارد در کنار خدمات خود مسائل ارزشی، اخلاقی، دینی و انسانی را در اولویت کاری خود  دارد.
موسی نژاد افزود: با توجه به راه اندازی مراکز نیکوکاری در استان، واگذاری بخشی از پرونده های مددجویی به این مراکز در آینده اجرا می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعدا د ۶۰۰ پرونده مددجویی در شهرستان کامیاران به مرکز نیکوکاری این شهرستان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه کار در حوزه مددکاری به دقت و حساسیت بالای مددکاران نیاز دارد، عنوان کرد: در کنار تخصص مورد نیاز در این حوزه به  رعایت اصول اخلاقی، دلسوزی، احساس مسئولیت، وقت گذاری  و عشق  و علاقه به حرفه مددکاری مهم و ضروری است.
موسی نژاد افزود: یکی از کارهایی که در حوزه مددکاری کمیته امداد مورد توجه جدی است،   استفاده از ظرفیت های موجود  میان خانواده های مددجو با هدف رسیدن به توانمندسازی این خانواده ها است.
وی اظهارداشت: در راستای توانمندسازی مددجویان، استعداد سنجی و استفاده از توانایی ها، پتانسیل و ظرفیت های  بالقوه فرزندان مددجویان می تواند تاثیر گذار باشد که همراه کردن خانواده های مددجویان آنها در این جهت مورد نیاز است.
شناسهٔ خبر: 3868641 – چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ – ۱۶:۴۸
 
 

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *