به همت موسسه فرهنگی و آموزش ادب :   برگزاری مراسم یادبود”عباس کمندی” در شهرستان بوکان + تصویر

آژانس خبری- تحلیلی زریان؛ مراسم یاد بودمرحوم “عباس کمندی” به همت موسسه فرهنگی و آموزشی ادب در شهرستان بوکان برگزار شد.
 

 
به گزارش خبرنگار زریان، عصر روز چهارشنبه(7 خرداد) جمعی از هنرمندان و اهل فرهنگ وادب شهرستان بوکان به همراه هنرمندانی از شهرهای بانه، ربط، سقز و مهاباد با برگزاری مراسمی یاد مرحوم “عباس کمندی” را گرامی داشتند.
این مراسم به مدت 4 ساعت در محل موسسه آموزش و فرهنگ “ادب” شهرستان بوکان، واقع در میدان فرمانداری، کوچه دکتر فیضی محل موسسه فرهنگی وآموزش ادب برگزار شد.
 “مصطفی ایلخانی زاده” مسئول موسسه فرهنگی-آموزشی “ادب” در این مراسم ضمن اشاره به اندیشه های “عباس کمندی” از  برگزاری مراسم یادبود ماموستا “علی کردار” از سوی این مرکز خبر داد.
 ارائه شرح مختصری از بیوگرافی “عباس کمندی” توسط “سید یاسین قریشی”، سخنرانی با موضوع هنر و هنرمند توسط نویسنده و منتقد ادبی “حسین شیربیگی” ، هنرنمایی “علی صوفی” و”انور عزیزیان” از هنرمندان نای نواز سردشت،شعر خوانی از سوی شاعر بانه ای”کریم دافعی” “متخلص به ک.د.ئازاد”، خواندن دوقطعه شعر از سوی “امین گردیگلانی، خواندن حیران توسط هنرمند ا”بوبکر گل بخش” و سخنرانی با موضوع “عباس کمندی” توسط هنرمند “سید طاهر حوسینی” از برنامه های اجرا شده این مراسم است.
 در این مراسم از استاد “مصطفی شیرزاد”برای کشیدن تصویر مرحوم ماموستا مصطفی رشیدی(زاواکیو) و تقدیم آن به موسسه آموزش و فرهنگ ادب و از هنرمند عکاس “لقمان رحیمی”برای موفقیت در جشنواره عکاسی کشور بلغارستان تقدیر شد.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *