حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضرورت توسعه کردستان است  

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تسریع در روند توسعه پایدار استان ضروریست.
 

 
ارسلان ازهاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش برای جذب بیشتر اعتبارات و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تسریع در توسعه استان باید در اولویت قرار گیرد و همه باید موانع موجود در این رابطه را برطرف کنیم.
وی افزود: دولت امید و تدبیر توجه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی دارد و در استان کردستان نیز با بررسی نقاط ضعف و قوت در عرصه اقتصادی با برنامه‌ریزی‌های دولت همسو شد تا به اهداف مورد نظر برای رونق اقتصادی استان برسیم.
ازهاری ادامه داد: با توجه به وجود منابع طبیعی و منابع حیاتی و شرایط مطلوب جغرافیایی و نیز وجود نیروی انسانی خلاق و توانا زمینه مناسبی توسعه استان فراهم است که باید با برنامه‌ریزی برای توسعه همه‌جانبه استان گام برداریم.
وی تصریح کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش صنعت و معدن است که در صورت استخراج این منابع و نیز استقرار صنایع تبدیلی و جانبی در کنار این منابع شرایط لازم برای توسعه بخش اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای افراد تحصیلکرده و جویای کار استان به وجود خواهد آمد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان حمایت بانک‌های عامل استان از شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان را ضروری دانست و گفت: باید در اسرع وقت نسبت به واگذاری تسهیلات مورد نیاز واحدهای واجد شرایط اقدام کرده و کارشکنی‌های غیراصولی که موجب عدم راه‌اندازی واحدها و در نهایت عدم توسعه بخش اقتصادی شود خودداری شود.
وی خاطرنشان کرد: متولیان امور اشتغال استان نیز باید با ساماندهی وضعیت نیروهای فعال و توانمند در عرصه تولید تلاش خود را برای بکارگیری این افراد در واحدهای تولیدی در سطح استان فراهم کنند.
ازهاری تصویب سند اشتغال استان را فرصتی مناسب برای رسیدن به اهداف توسعه بخش اشتغال و کارآفرینی در کردستان برشمرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدن به چشم‌انداز و افق پیش‌بینی شده در این سند شد.
وی در ادامه بر لزوم بهره‌مندی واحدهای تولیدی و اقتصادی نیازمند استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کاهش مشکلات و نارسایی‌های مالی و زیربنایی این واحدها شد.
ازهاری هدفمند کردن آموزش‌ها را برای نیروی کار شاغل در واحدهای تولیدی استان مهم برشمرد و گفت: باید با ایجاد راهکاری هماهنگ برنامه‌های آموزشی دستگاه‌های متولی بخش اشتغال و مهارت‌های کار در کردستان را یکسان‌سازی و ساماندهی کرده تا افراد آموزش‌دیده با دریافت این آموزش‌ها با مهارت لازم جذب بازار کار استان شوند.
وی در پایان گفت: با توجه به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش همه مدیران اجرایی استان باید توجه خاصی به تخصیص اعتبارات و نیز اجرای طرح‌های پژوهشی برای افزایش بهره‌وری در دستگاه مربوطه داشته باشند.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *