خط کشی های سیاسی و قومی را قبول ندارم/ فرصت برابری زنان و مردان وظیفه ملی و الهی است

رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه خط کشی های سیاسی و قومی را قبول ندارم گفت:ایجاد فرصت برابری زنان و مردان در مسائل اجتماعی یک وظیفه ملی و الهی است.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه خط کشی های سیاسی و قومی را قبول ندارم گفت:ایجاد فرصت برابری زنان و مردان در مسائل اجتماعی یک وظیفه ملی و الهی است.
به نقل از مهر؛ حسن روحانی عصر امروز در جمع دانشگاهیان، نخبگان و فرهنگیان استان خوزستان با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: من البته در این جلسه هدفم بیشتر شنیدن، استفاده کردن و بهره بردن بود که به این هدف نائل شدم.
نکات بسیار مهمی از سوی نمایندگان بخشهای مختلف بیان شد و مقصود ما هم از حضور در جمع فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان شنیدن همین موضوعات بود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر کس می داند، می تواند و می خواهد نخبه است گفت: همه آنهایی که در جامعه ما دارای توانمندی ویژه هستند، توانمندی ویژه برای شناخت، درک مسائل، دریافت داده ها، تحلیل، بررسی و حل و فصل مسئله برای ارائه راه حل چنین افرادی هم از نظر ما نخبه محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه یکی از فشارهایی که می تواند دولتمردان را به ناروا به  و به مسیر نادرست هدایت کند فشار مطالبات مردمی است عنوان کرد: گاهی اوقات فشار دستگاههای مختلف ما را به جایی می رساند که برای تکمیل پروژه های مصوب و نیمه کاره به 400 هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم.
رئیس جمهور افزود: ما باید خواسته ها و مطالبات مردمی را تامین کنیم البته این وظیفه دولت نیست بلکه وظیفه اقشار فرهنگی، نخبگان و صاحب نظران هست و آنها می توانند مطالبات به حق مردم را تبیین و از دولت مطالبه کنند
رئیس جمهور افزود: همه ما دچار خطا و اشتباه می شویم و تنها خرد جمعی می تواند ما را از این مشکلات نجات دهد.
روحانی اظهار کرد: اگر انتقاد در کشور آزاد بود امروزه ما با مشکلی بنام سد گتوند مواجه نبودیم و در همین راستا به مسئولان مربوطه دستور خواهم داد که مساله این سد را به دقت مورد بررسی قرار دهند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت به عنوان کارگزار مردم است عنوان کرد: ما موظف هستیم همه مشکلات، کارآمدی ها و ناکارآمدی ها را به مردم گزارش دهیم و در این دولت انتقاد آزاد است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه من خط کشی های سیاسی و بومی و قومی را قبول ندارم اظهار کرد: نباید هیچ گاه فردی در استان خوزستان به دلیل وابستگی قومی و یا فعالیت جناحی کنار گذاشته شود که این کار یک خیانت به مردم است.
وی افزود: اگر کسی به اندازه یک هزارم درصد بین قومیت های مختلف فاصله بگذارد در پیشگاه خداوند و ملت ایران مسئول خواهد بود.
روحانی عنوان کرد: ایجاد فرصت برابری زنان و مردان در مسائل اجتماعی یک وظیفه ملی و الهی است.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *