رئیس خانه مطبوعات کردستان: برخی نشریات در کردستان به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان گفت: برخی نشریات در کردستان به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان ‌الله‌مرادی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت ‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان کردستان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام تسلیت ضایعه از دست دادن استاد عباس کمندی به همه مردم فرهنگ‌دوست و هنر پرور کردستان اظهار کرد: رکن چهارم دموکراسی در کردستان حال خوشی ندارد و متأسفانه شاهد اشکالات بسیاری در این عرصه هستیم.
 وی افزود: در عرصه مطبوعات سراسری شاهد حضوری حداکثری در استان هستیم اما یک اشکالی در نحوه توزیع آگهی‌های دولتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که متأسفانه برخی نشریات را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است.
 الله‌مرادی اظهار داشت: توزیع برابر آگهی‌های دولتی در بین همه نشریات موجب شده است که یک نشریه که تنها 10 نسخه آن در استان توزیع می‌شود با یک نشریه پرتیراژ برابر در نظر گرفته شده و نماینده این نشریه علی‌رغم عدم توزیع از درآمد 3 تا 4 میلیون تومانی در ماه برخوردار باشد.
 
رئیس خانه مطبوعات استان کردستان تصریح کرد: این درحالی است که بسیاری از نشریات محلی ما برای چاپ حتی یک شماره خویش نیز با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند.
 
الله‌مرادی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای آسیب‌شناسی نشریات محلی داشته‌ایم که در آینده نزدیک به صورت مکتوب در اختیار ارشاد قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: هم‌اکنون بیش از هر زمانی به آرامش در عرصه رسانه نیازمندیم و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با تمام توان برای تحقق این مهم تلاش خواهند کرد و با جدیت هرچه تمام‌تر زمینه‌های لازم را برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت مدیره جدید فراهم می‌کنیم.
 رئیس خانه مطبوعات استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به عضویت 120 نفر به صورت رسمی در خانه مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: خانه مطبوعات یک تشکل صرفاً صنفی است و همیشه صنفی فکر کرده است و هیچ وقت وارد بازی‌های سیاسی نشده است.
 الله‌مرادی اظهار داشت: برخی می‌گویند خانه مطبوعات قانونی نیست اما اعلام می‌کنیم که این هیئت مدیره با حضور بیش از 90 درصد از اعضای مجمع انتخاب شده و با رأی آزادانه آن‌ها انتخاب شده‌اند.
 وی افزود: با همت اعضای هیئت مدیره و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات جدید را برگزار خواهیم کرد.
 الله مرادی در بخشی دیگر از سخنان خود به رسالت‌های خبرگزاری‌ها در استان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم خبرنگاران و فعالان این عرصه نیز تشکلی تخصصی را برای خود تشکیل داده و امور صنفی خویش را به صورت ویژه پیگیری نمایند

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *