رئیس کل دادگستری استان کردستان: ۱۷خرداد مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دراستان برگزارمی شود

سنندج – رئیس کل دادگشتری کردستان گفت: ۱۷خرداد ماه مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان برگزار می شود که امید است مردم در برگزاری این مراسم ستاد دیه استان را همراهی وحمایت کنند.

علی اکبر گروسی صبح امروز در جلسه هم اندیشی به منظور برگزاری جشن گلریزان یا آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند که در سالن اجتماعات دادگستری کل برگزار شد، گفت: ستاد دیه استان کردستان دغدغه زیادی به منظور کاهش جمعیت زندانیان دارد و در این زمینه نیز تلاش های صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: دادگستری استان کردستان نیز در زمینه کاهش جمعیت زندانیان جرائم غیر عمد و حکم های کیفری اقداماتی را انجام را داده است که امید است در آینده به موضوع نبود یا کاهش حبس زندانیان جرائم غیر عمد قوانینی تصویب شود.
وی با بیان اینکه خیران زیادی در این ماه قصد گرفتن دست مستمندان را دارند، افزود: ماه رمضان ماه بندگی خدا است و باید در این ماه منابع و افراد خیر را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سوق دهیم.
گروسی گفت: مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یا جشن گلریزان را در این ماه با مقدمه ای طولانی برگزار می کنیم و در این مدت جلسات مختلفی را با اصناف بازاریان و سایر ارگان ها به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشن انجام خواهیم داد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: تمام مقام های مسئول در کشور به ویژه مقام معظم رهبری به امر آزاد سازی زندانیان تاکید داشته و در این راه همراهی های لازم را می کنند تا در این ماه شادی به خانواده این افراد بازگردد.
گروسی افزود: سالیان طولانی است که استان کردستان در زمینه آزاد سازی زندانیان فعالیت دارد و هر ساله مردم نیز در این جشن علاقه پر رنگ تری نسبت به سال گذشته نشان می دهند و حتی حمایت های خود را تنها مختص به این ماه نمی دانند و در دیگر ماه های سال نیز کمک های خود را به ستاد دیه استان ارجاع می دهند.
رئیس هیأت امناء ستاد دیه استان کردستان عنوان کرد: منابع دراختیار این ستاد اندک است و نیازمندی های بسیار زیادی دارد به همین دلیل است که نیازمند حمایت خیران در این راه هستیم.
گروسی گفت: امید است که در جشن امسال تلاش کنیم که رضایت شکات را بگیرم و نسبت به سال گذشته در این راه گرفتن رضایت پیشرفت داشته باشیم.
وی افزود: بر اساس آنچه که در سال های گذشته تجربه کرده ایم و نکاتی که در صورت جلسه امروز نوشته می شود به ارگان هایی که توان کمک به ستاد دیه استان را دارند ابلاغ می دهیم.
رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: از صدا و سیما انتظار می رود که در این مدت با بخش کلیپ و تیزر های تبلیغاتی، مصاحبه با زندانیان آزاد شده سال های قبل و زیر نویس کردن شماره حساب های این ستاد ما را در این جشن همراهی کند.
گروسی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می توانیم از ظرفیت پزشکان خیر در استان نیز استفاده کنیم، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با دعوت معدن کاران در این جشن، شهرداری با رایگان کردن مکان های نصب بنر در شهر  و ائمه جمعه در مساجد و نماز های جمعه می توانند ستاد دیه را یاری و مردم را به این امر خیر دعوت کنند.
وی افزود: تبلیغات و روشنگری های برای خیران از قبل برنامه ریزی شده و در این مدت اجرا می شود و این جشن نیز در در ۱۲ همین روز از ماه رمضان که به تاریخ شمسی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در تمام شهرستان های دارای زندان برگزار خواهد شد.

شناسهٔ خبر: 3990495 – یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ – ۱۲:۵۰

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *