سالانه نزدیك به سه هزار تن محصولات گلخانه ای در كردستان تولید می شود  

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون 52 واحد گلخانه در سطح 13هکتار در این استان فعال است.
 

محمدابراهیم حسن نژاد، میزان تولید محصولات گلخانه ای را در استان هر ساله دو هزار و 750 تن اعلام کرد و افزود: همچنین هر سال هزار و 850 هزار شاخه گل زینتی در واحدهای گلخانه ای استان تولید می شود.
وی ارزش اقتصادی کل محصولات گلخانه ای استان را 44 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی در تشریح نوع واحدهای گلخانه ای فعال در استان نیز گفت: از مجموع 52 واحد گلخانه ای، 22 واحد خصوصی در سطح هفت هکتار با تولید هزار و 250 تن محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی و هزار و 850 شاخه گل رز و زینتی فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: همچنین 30 واحد دیگر در سه مجتمع در سطح شش هکتار و تولید سالانه هزار و 500 تن محصولات سبزی و صیفی شامل خیار و گوجه فرنگی فعال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود مجموع مجتمع های گلخانه ای در دست احداث و فعال استان را هفت مورد در سطح 46 هکتار ذکر کرد و گفت: در این تعداد مجتمع 137واحد فعال است و 130 نفر نیز در این واحدها مشغول به کار هستند.
حسن نژاد، تعداد مجتمع های گلخانه ای در حال احداث سازه در استان را دو مجتمع در سطح چهار هکتار ذکر کرد و گفت: در این مجتمع ایجاد 19واحد با اشتغالزایی 38 نفر و تولید هزار تن محصولات گلخانه ای پیش بینی شده است.
وی همچنین تعداد مجتمع های در حال واگذاری را نیز دو مجتمع در سطح 21هکتار اعلام کرد و افزود: در این تعداد مجتمع نیز 42 واحد با اشتغالزایی 130نفر و تولید پنج هزار و 250 تن محصولات گلخانه ای پیش بینی شده است.
 
 

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *