ساندی تایمزخبر داد: معاوضه اعضای اروپایی داعش از سوی ترکیه برای آزادی گروگانها در موصل

به نوشته روزنامه ساندی تایمز انگلیس،ترکیه برای آزادی 49 گروگان خود نزد داعش، اعضای اروپایی داعش را آزاد کرده است

روزنامه ساندی تایمز انگلیس اعلام کرد دولت ترکیه برای آزادی 49 گروگان خود که در جریان تصرف موصل از سوی داعش، ازسوی این گروه اسیر شدند، تعدادی از اعضای اروپایی داعش از جمله دو شهروند انگلیسی را آزاد کرده است.
 
به نوشته این روزنامه مقامات انگلیس از مقامات ترکیه در باره معاوضه اعضای انگلیسی تبار داعش با گروگانهای ترکیه توضیح خواسته اند.
 
مقامات انگلیسی گفته اند هر چند ابهاماتی درباره مسئله آزادی گروگانهای ترکیه وجود دارد اما آنها انجام یک معامله را در این باره از سوی ترکیه که یک عضو ناتو است، بعید نمی دانند.
 
انگلیس مشخصا درباره بازگرداندن دو انگلیسی به نامهای شهباز سلیمان 18 ساله و هاشم فولکارد 28 به میان داعش به عنوان بخشی از معامله ترکیه با این گروه ستیزه جو اظهار نگرانی کرده است.
 
برای اولین بار پس از آزادی 49 گروگان ترکیه ای از سوی گروه داعش، روزنامه طرف ترکیه فاش ساخت 180 عضو داعش که در بمباران اگوست از سوی آمریکا زخمی شده بودند در بیمارستانهای ترکیه بستری شده بودند و آمریکا از این کشور خواسته بود نگذارد به میان داعش بازگردند اما ترکیه در ازای آزادی 49 شهروند خود آنها را آزاد کرده است.
 
به نوشته رسانه های انگلیس در میان اعضای آزاد شده داعش از سوی ترکیه شهروندان ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان وجود دارند./B
 
کد مطلب: 71230  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۷/۱۵  |  ساعت: ۱۷ : ۱۲

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *