مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان: ۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند

سنندج ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طبق آخرین آمارهای موجود بیش از ۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند.

رشید قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۲ هزار دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل هستند و در شرایط کرونایی مجبور به استفاده از خدمات نوین آموزشی در بستر فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه پوشش پیام رسان شاد در کردستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طبق آخرین آمارهای موجود بیش از ۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند و این امر کردستان را در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار داده است.

قربانی تصریح کرد: ۱۳ درصد دیگر از دانش آموزان کردستانی که دسترسی به برنامه شاد ندارند، یا در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند و یا اینکه گوشی هوشمند برای استفاده از این برنامه را در اختیار ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طبق آخرین آمار نزدیک به ۶۰۰ روستا در کردستان در بحث آنتن دهی با مشکل مواجه هستند و بدون شک دسترسی دانش آموزان این مناطق به برنامه «شاد» غیرممکن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه سال جاری به دستور و تصمیم وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق دستور العمل های وزارت آموزش و پرورش کلاس‌های درس مقاطع پایه اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قربانی با تاکید بر اینکه حضور در این کلاس‌ها اجباری نیست، تصریح کرد: در این طرح در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور پیدا می‌کند و این حضور هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان علت این تصمیم گیری را آشنایی بیشتر دانش آموزان پایه‌های اول و دوم دبستان با محیط مدرسه عنوان کرد و افزود: هدف اصلی از این طرح آشنایی دانش آموزان پایه اول و دوم با محیط مدرسه است و مشخص شدن میزان آشنایی آنان با برخی از دروس همچون فارسی و ریاضی است.

قربانی اعلام کرد: تلاش ما این است که دانش آموزان بتوانند از این دستورالعمل جدید بهترین استفاده را ببرند لذا دانش آموزان در قالب گروه‌های ۱۰ نفره تقسیم می‌شوند و تدریس آنها در دو ساعت انجام می‌گیرد تا زمان برای سایر دانش آموزان نیز باقی بماند.

این خبر رو هم ببینید

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهوری به کردستان+ عکس

تهران – ایرنا – دیار کردستان میزبان بیست‌ و هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *