مهلت ارسال مقالات به همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی تمدید شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش ملی بررسی آثار مترجمان کرد ایرانی با محوریت «ابراهیم یونسی» و «محمد قاضی» خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش ملی بررسی آثار مترجمان کرد ایرانی با محوریت «ابراهیم یونسی» و «محمد قاضی» خبر داد.
اسماعیل احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مهلت ارسال مقالات تا 15 بهمن ماه تعیین شده بود اما با توجه به تقاضای مکرر علاقه مندان و همچنین تصمیم شورای سیاستگذاری همایش این زمان تا 25 بهمن ماه سال جاری تمدید می شود.
دبیر همایش ملی مترجمان کرد ایرانی اظهار کرد: مقدمات اجرای همایش مذکور به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان از مدت ها پیش آغاز شده و در این راستا کمیته های مختلفی به منظور پیشبرد بهتر کارها تشکیل شده است.
وی گفت: از ابتدای اعلام فراخوان همایش تاکنون 41 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که با توجه به استقبال علاقه مندان این تعداد در مهلت تمدید شده افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه همایش ملی مترجمان کرد ایرانی یک همایش علمی است، گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را در 11 محور تا مورخ 25 بهمن سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس پستی سنندج، بلوار توحید(ادب)، اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان و یا آدرس اینترنتی www.ncikt.ir و پست الکترونیکی info@ncikt.ir ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: جامعه شناسی ترجمه در آثار محمد قاضی و ابراهیم یونسی، هویت، ایدئولوژی و سیاست در آثار این دو مترجم، سبک شناسی آثار ترجمه شده با رویکرد زبانشناختی و نقش محمد قاضی و ابراهیم یونسی در پیدایش ژانرها و تحول ادبیات معاصر ایران برخی از محورهای همایش است.
وی گفت: سرزمین مادری در آثار تالیفی این دو مترجم، سهم محمد قاضی و ابراهیم یونسی در معرفی ادبیات غرب، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری در گفتمان ترجمه، بررسی تطبیقی آثار ترجمه شده، مقایسه ترجمه های مکرر این دو با ترجمه دیگر مترجمان، ابراهیم یونسی و ادبیات داستانی و وضعیت ترجمه در کردستان از دیگر محورهای همایش است.
وی از برپایی نمایشگاه آثار هنری با محوریت ترجمه در حاشیه برگزاری همایش خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار هنری تا 25 بهمن ماه تعیین شده است و هنرمندان کشور می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
دبیر همایش ملی مترجمان کرد ایرانی زمان برگزاری همایش را نیمه نخست اسفندماه سال جاری بیان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را به دو زبان کردی و فارسی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
وی اظهار کرد: تاکنون جلسات متنوعی با نویسندگان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی و همچنین مسوولان استانی برگزار شده است که بدون شک در اجرای بهتر برنامه اثرگذار خواهد بود.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *