هزاران نفر از مسیحیان عراق از بیم نسل ‌کشی به مناطق کردنشین پناه برده‌اند!

همزمان ماری هرف، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی گفته هدف اصلی از حملات هوایی امروز، ممانعت از پیشروی نیروهای دولت اسلامی به سوی اربیل بوده است.

خانم هرف همچنین گفت: “ما در دراز مدت تلاش خواهیم کرد به نیروهای کرد کمک کنیم تا خود را بازیابند و بتوانند از مواضع خود دفاع کنند.”
در همین حال، با وجود اختلاف میان مقام‌های اقلیم کردستان و دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق، روز جمعه آقای مالکی یک فروند هواپیمای ترابری- نظامی حاوی مهمات و اسلحه به اربیل فرستاد.
آقای مالکی، پیش‌تر هم به نیروی هوایی ارتش عراق دستور داده بود که از پیش‌مرگه‌های کرد در برابر شبه‌نظامیان دولت اسلامی دفاع کنند.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای میانجی‌گری در بحران نتایج انتخابات افغانستان به این کشور سفر کرده هم گفته جهان اکنون باید نسبت به تهدید دولت اسلامی هوشیار شود.
او گفته حملات نیروهای دولت اسلامی (داعش سابق) به شهرها و روستاهای ایزدی‌ها و مسیحیان نشانه‌هایی است از “تلاش برای نسل‌کشی”.
پیش گیری از وقوع نسل‌کشی در عراق، یکی دیگر از دلایلی بود که آقای اوباما هم روز گذشته در سخنان خود آن را مبنایی برای صدور مجوز حملات هوایی علیه مواضع دولت اسلامی اعلام کرد.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *