پاک‌دستی و پاکدامنی خط قرمز استاندار کردستان در انتخاب مدیران استان

استاندار کردستان گفت: پاک‌دستی و پاکدامنی از خطوط قرمز من در انتخاب مدیران بوده و هرگز از این مهم نخواهم گذشت.

عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای اداری استان کردستان بر رعایت مبانی اخلاقی و شفاف‌سازی توسط مدیران استان تأکید کرد و گفت: وعده بدون پشتوانه نمی‌دهیم و با روش‌های عوام‌فریبانه مخالفم.
وی افزود: بدون شک با روی‌ کار آمدن هر دولت جدید شاهد سیاست‌های جدید و دیدگاه‌های مدیریتی جدیدی خواهیم بود.
وی افزود: در مبحث مدیریت به یک‌سری اصول معتقدم که احترام و تکریم ارباب رجوع از جمله این اصول است.
زاهدی خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری از مهم‌ترین اصول مدیریتی است و می‌توان گفت مدیریت منهای اخلاق مساوی با مدیریت منهای دین است و باید مدیران با لحاظ این شرط صداقت و شفاف‌سازی را در برخورد با مردم رعایت کنند چراکه در صورت رعایت‌ نکردن این مهم باید منتظر بی‌اعتمادی مردم باشیم.
زاهدی افزود: باید قانون ملاک عمل مدیران باشد چراکه خلاف قانون عمل کردن خلاف عدالت رفتار کردن را به دنبال خواهد داشت.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر دولتی که به روی کار می‌آید حق دارد برای پیشبرد امورش مدیرانی را که به تفکرات و مشی آن دولت نزدیک‌تر هستند انتخاب کنند لذا شرعاً موظفیم تا آخرین لحظه‌ای که حقوق می‌گیریم کار کنیم و در خدمت مردم باشیم.
زاهدی شایسته‌سالاری را اصل انتخاب مدیران در کردستان عنوان کرد و افزود: توسعه توسط مدیر توسعه‌یافته ایجاد خواهد شد و مدیران باید در راستای رفع مشکلات مردم ریسک‌پذیر باشند.
وی اعلام کرد: هیچگاه وعده بدون پشتوانه نخواهیم داد و اگر هم کاری انجام دهیم تمام جوانب امر را مدنظر قرار می‌دهیم و به صورت شفاف موانع را با مردم در میان می‌گذاریم.
استاندار کردستان تصریح کرد: با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آینده نزدیک شاهد قدرت‌ یافتن بحث کارشناسی و برنامه‌ریزی در کشور خواهیم بود و در این راستا نیز باید مدیران استان به تصمیم‌گیری بر اساس نظرات کارشناسی و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان همت گمارند.
زاهدی خاطرنشان کرد: نباید مردم را در انتظار کاری انجام داد که نمی‌توانیم آن را انجام دهیم.
استاندار کردستان اعلام کرد: کلنگ بدون پشتوانه بر زمین نخواهیم زد و تا پروژه‌ای تخصیص اعتبار نگیرد و کارگاه‌های عملیاتی آن دایر نشده باشد، در کردستان کلنگ‌زنی نخواهد شد چراکه در غیر این صورت باید منتظر بی‌اعتمادی بیشتر مردم نسبت به عملکرد خویش باشیم.
زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود از رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها و ملاقات‌های عمومی به عنوان ظرفیت‌های مهم استان برای ارتباط با مردم و رفع مشکلات آن‌ها نام برد و بر توجه ویژه مدیران استان در این خصوص تأکید کرد.
وی افزود: با روش‌های عوام‌فریبانه مخالفیم و با هرگونه اقدامی در این راستا برخورد خواهیم کرد لذا در سفر به شهرستان‌ها و بخش‌های نیز هیچ مدیری حق ندارد از اعتبارات بیت‌المال اقدام به چاپ بنر، پلاکارد و یا قربانی‌ کردن گاو و گوسفند نماید.
استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود نیز بر انتقادپذیر بودن همه مدیران استان تأکید کرد و گفت: انتقادات زمینه‌ساز رفع چالش‌ها و مشکلات است و از شاخص‌های امر به معروف و نهی از منکر است و از هرگونه انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم.
زاهدی افزود: ظرفیت‌های فنی و مهندسی فراوانی در استان وجود دارد که باید با اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی که بیشتر به نیاز مردم پاسخ‌ می‌دهند و از بالاترین درصد پیشرفت برخوردارند در سال آینده که بودجه انقباضی داریم به بهترین نحو کار کنیم.
استاندار کردستان در پایان از حمایت از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل امور برای ورود سرمایه‌گذاران به عنوان اولویت‌های اقتصادی خود و سایر مدیران حوزه اقتصادی استان نام برد و بر رعایت این مهم و حذف قوانین دست و پاگیر در این خصوص تأکید کرد.
 
 

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *