پیش از برگزاری کنفرانس پاریس؛ اظهارات العبادی در خصوص اختلافات با کُردها و مبارزه‌ با داعش

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر عزم خود برای حل بحران امنیتی و عدم سکوت در برابر وجود هر گونه فسادی در نیروهای امنیتی این کشور قول داد که همه مشکلات و اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق را حل کند

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حیدر العبادی در آستانه برگزاری کنفرانس پاریس ویژه کمک به عراق برای جنگ با تروریسم که 28 کشور از جمله 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در آن شرکت خواهند کرد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی « العراقیه» گفت: دولت عراق مسئول حفظ جان عراقی ها در برابر گروه تروریستی داعش است و به مشارکت نیروهای بیگانه در جنگ با داعش نیاز ندارد و تنها از کشورهای دوست خواسته است به نیروهای عراقی کمک های فوری تسلیحاتی و نظامی ارائه دهند.
وی افزود: فتوای آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق موجب نجات عراق شده است.
العبادی گفت: دستور وی در خصوص توقف بمباران ها در همه شهرهای عراق با هدف دادن فرصت به اهالی این شهرها برای آزاد سازی شهرهایشان بوده است.
وی افزود: کسانی که از گروه داعش در عراق حمایت کرده اند، اکنون از این گروه احساس خطر می کنند.
نخست وزیر عراق به اهالی الضلوعیه اطمینان داد که این منطقه مورد توجه دولت عراق است و بغداد هرگز اجازه نمی دهد این منطقه سقوط کند.
وی گفت: نیروهای محور شرارت سه میلیارد دلار برای حمایت از گروه های تروریستی هزینه کرده اند، ولی اکنون همین نیروها، تروریسیت هارا خطری برای خود می دانند.
العبادی افزود: قطر رویکرد خود را در برابر عراق تغییر داده و اکنون کشورهای جهان برای مشارکت در جنگ با تروریسم در عراق، از بغداد اجازه گرفته اند.
نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر عزم خود برای حل بحران در این کشور و عدم سکوت در برابر وجود هرگونه فسادی در نیروهای امنیتی گفت:« من مصمم به حل همه مشکلات و اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق هستم .»
وی از همه کشورهای همجوار عراق در منطقه خواست برای مقابله با داعش با بغداد هماهنگی و همکاری کنند.
العبادی تاکید کرد: ما برای برقراری روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه از جمله ایران، کویت و عربستان تلاش می کنیم و با آنها در امور اقتصادی و گشودن بازارهای جدید و گسترش فعالیت بخش خصوصی مشارکت خواهیم کرد، چرا که با قدرت اقتصادی نیز می توان با داعش مقابله کرد.
وی گفت: باید اعتراف کنیم که برخی از کشورهای منطقه اجازه دادند که تروریست ها وارد کشورهایشان شوند و میلیاردها دلار برای حمایت از این تروریست ها و تجهیز آنها به سلاح هزینه کردند، اما تهاجم گروه داعش به عراق و سیطره سریع این گروه بر نینوا و بخش هایی از صلاح الدین و دیالی در عراق در واقع زنگ خطری واقعی برای برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن و ترکیه بود.
العبادی از ائتلاف بین المللی ویژه مبارزه با تروریسم در عراق نیز خواست صندوقی را برای بازسازی مناطق ویران شده از سوی داعش تاسیس کند.
 
 
کد مطلب: 69980  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۶/۲۴  |  ساعت: ۱۱ : ۴۳

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *