کردستان از استانهای کم برخوردار است/ کردستان از استان‌های مهم برای جمعیت هلال احمر است 

سنندج-رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: کردستان از جمله استانهای کم برخودار است و سعی می شود در راستای اهداف این جمعیت در بخش های مختلف بیشتر مورد حمیت قرار گیرد و چون 33 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند یکی از استان‌های پر اهمیت برای فعالیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور که به کردستان سفر کرده است امروز 8 دی ماه در نشستی مطبوعاتی با اصحاب و خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج طی سخنانی اظهار داشت: هدف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ترویج فرهنگ نوع دوستی و انسان دوستی بدون در نظر گرفتن رنگ، زبان و‌نژاد است و این اهداف در اصول هفت‌گانه صلیب سرخ نهاده شده و اصل اول در این سازمان انسانیت است که بر مبنای آن هر انسان به واسطه انسان بودن شایسته رسیدگی و خدمات رسانی و یاری است و برای ارائه خدمات بشر دوستانه اصل بی‌طرفی را رعایت کرده و وابسته به عقاید و نگاه‌ها و قومیت و‌نژاد نیست.
وحید قبادی دانا افزود: اصل بی طرفی و بی‌غرضی از دیگر رسالت‌های مهم این سازمان است و هلال احمر بر اساس این اصل در راستای انجام خدمات بشردوستانه وابسته به هیچ عقیده، نگرش سیاسی و رنگ و قومیتی نیست.
قبادی دانا تصریح کرد: اهل جهان شمولی در این سازمان نیز موجب شده در هر شرایط و موقعیتی در هر کجای دنیا برای کمک به انسان‌ها گام برداشته و نگاهش یک نگاه فرامرزی است و در هر کجای ایران و جهان حادثه ای رخ بدهد این جمعیت جهت کمک به هم نوعان و خدمات رسانی به آسیب دیدگان بدون نگرش سیاسی و مذهبی و نژادی پیش قدم شده و وارد عمل می شود.
 وی در ادامه به فعالیت‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بیان داشت: این فعالیت ها برای افراد 5 سال تا 29 سال است و افراد بالای 29 سال در قالب سازمان داوطلبان به فعالیت می‌پردازند.
قبادی دانا به فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های سازمان جوانان در قالب غنچه‌های هلال احمر در مهدهای کودک و پیش دبستانی، کانون‌های دانش آموزی در مدارس و کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، کانون‌های روستایی در روستا‌ها، کانون‌های جوانان آزاد در شهر‌ها و کانون طلاب در مدارس علوم دینی انجام می‌شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران 33 درصد جمعیت استان کردستان را جوان اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه جوانان، جمعیت شاخصی را در کردستان به خود اختصاص داده‌اند این استان یکی از استان‌های پر اهمیت برای فعالیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود و کردستان یکی از استان‌های کمتر برخوردار در زمینه فعالیت هلال احمر بوده که با توجه به این مسئله کردستان نیازمند توجه بیشتر در خارج از برنامه‌های روزمره و جاری است.
وی انسجام و خودداری از موازی‌ کاری را از دیگر رسالت‌ها و اصول تعریف شده در این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: اولویت اعضای سازمان بر اساس اصول تعریف شده آن خدمت به نیازمندان و کاهش الام آنان در هر کجای دنیاست.
قبادی ‌دانا در ادامه از رونمایی سایت جامع عضویت طی روزهای اخیر در تهران و بهره‌برداری این مهم به صورت پایلوت در قم خبر داد و اظهار کرد: یک میلیون عضو سازمان جوانان هلال احمر کشور در سنین 5 تا 29 سال در قالب این سامانه ساماندهی می‌شوند.
وی به برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای استان کردستان اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: سازماندهی کانون‌های دانش آموزی و تجهیز کانون‌های دانشجویی در دستور کار سازمان قرار دارد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور همچنین به آموزش طرح دادرس در مدارس استان کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح درباره دانش آموز آماده در روزهای سخت است و دانش آموزان در آن در قالب تیم‌های 14 نفره در 8 آیتم اطفاء حریق، بانداژ، آتل بندی، اسکان اضطراری، چادرزنی، حمل تخصصی و احیاء قلبی عروقی آموزش‌های لازم را دیده تا بتوانند در شرایطی مانند حوادث طبیعی آمادگی لازم را برای کمک به همکلاسی‌ها و افراد خانواده خود داشته باشند.
وی به اردوگاه سازمان جوانان و یا مرکز فرهنگی، آموزشی، امدادی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: برای این اردوگاه در 3 شهر استان، مراکزی معرفی شده است که کار کار‌شناسی بر روی آن‌ها صورت گرفته و یکی از آن‌ها برای احداث این مرکز انتخاب می‌شود که به محلی برای حضور جوانان و آموزش آن‌ها در زمینه فعالیت‌های بشر دوستانه و کمک‌های اولیه تبدیل شود.
قبادی دانا افزود: سال گذشته در قالب طرح دادرس 450 نفر در 31 استان کشور آموزش داده شدند و امسال نیز بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش انعقاد شده است کانون‌های دانش آموزی در ترم دوم سال جاری در 12 هزار مدرسه تجهیز می‌شوند و سهم کردستان از میان 12 هزار مدرسه در سطح کشور برای تجهیز کانون‌های دانش آموزی، 144 مدرسه می باشد و برای تجهیز کانون‌های دانش آموزی، مدارسی که آموزش‌های طرح دادرس در آن اجرا شده است در اولویت قرار دارند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان اینکه کردستان از استانهای کهن ایران و کردها از اقوام دیرینه هستند که همواره در نوع دوستی و خدمت به انسانها شهره خاص و عام بوده و مردمانی مهربان و وفادار هستند اظهار داشت: کمک رسانی و مشارکت ارزشمندشان در یاری به آوارگان مناطق مختلف عراق به ویژه شنگال در دو سه ماه گذشته فراموش شدنی نیست و نشان دادند که در هر شرایطی به یاری مردم و انسانهای حادثه دیده و نیازمند می شتابند و این ظرفیت و ارزش مهمی است باید آن را ستود و از آن استفاده کرد.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *