کشته شدن یک زن کُرد 28ساله در برابر چشم فرزندانش به دست نظامیان ترکیه

آژانس خبری- تحلیلی زریان؛ “سعاد درویش” 28 ساله در حالی که قصد ورود به خاک ترکیه را داشت مورد اصابت گلوله ی مرزداران استان شرناخ قرار گرفت

آژانس خبری- تحلیلی زریان؛ “سعاد درویش” 28 ساله در حالی که قصد ورود به خاک ترکیه را داشت مورد اصابت گلوله ی مرزداران استان شرناخ قرار گرفت.
به گزارش زریان، به نقل از خبرگزاری Dicle Haber  گزارش دا: سعاد درویش نام یک زن کُرد 28 ساله ی اهل حسکه ی سوریه است که همراه با پدر و دو فرزند خود، قصد داشت از مرز جیزره از سوریه وارد ترکیه شود. اما نیروهای مرزبانی استان شرناخ به سوی آنان تیراندازی کردند و سعاد درویش در برابر چشمان پدر و فرزندان خود، جانش را از دست داد.
 
مدحت دوریش پدر این زن کُرد سوری به خبرنگاارن گفته است که داماد وی چند ماه پیش به ترکیه آمده و از او خواسته که همسر و فرزندانش را به شرناخ بیاورد. وی می گوید:«وقتی که نیروهای مرزبانی متوجه شدند که ما در یک صدمتری مرز قرار گرفته ایم، برای آنها دست تکان دادیم و با صدای بلند گفتیم که می خواهیم وارد ترکیه شویم. اما آنها با خودرو زرهی موسوم به عقرب به سوی ما تیراندازی کردند و دخترم جان خود را از دست داد».
 
«حزب دموکراتیک خلق ها» (HDP) که در مجلس ملی ترکیه دارای 28 کرسی نمایندگی است، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه ای این اقدام نظامیان ترکیه را محکوم کرد.
در این بیانیه که نسخه ای از آن از سوی دفتر مرکزی این حزب برای کردپرس ارسال شده، اقدام مرزبانان ترکیه به عنوان جنایت توصیف شده و بر این نکته تاکید شده که این حزب این موضوع را در محاکم قضایی پیگیری می کند.
 
جسد سعاد درویش دیروز از ترکیه به سوریه فرستاده شد.
تاريخ: ۱۳۹۳/۲/۳۰

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *