کنفرانس اتحادیه اروپا،ترکیه،خاورمیانه و کُردها

یازدهمین کنفرانس اتحادیه اروپا،ترکیه،خاورمیانه و کُردها در پارلمان اروپا در حال برگزاری است

به گزارش کرد پرس به نقل ازخبرگزاری آناتولی، یازدهمین کنفرانس اتحادیه اروپا،ترکیه،خاورمیانه و کُردها  در پارلمان اروپا در حال برگزاری است و فردا به پایان می رسد.
 
مارتین اسکولز،رئیس اتحادیه اروپا و دسموند توتو دارنده جایزه صلح نوبل طی پیامی که برای این کنفرانس، اعلام کردند که ما از پروسه صلح بینpkk  و دولت ترکیه حمایت می کنیم و امیدواریم که این پروسه با موفقیت طی شود.
 
گابی زیمر،رئیس کمیته چپ تندرو در اتحادیه اروپا نیز طی سخنانی درخواست کرد که اسم pkk  از لیست گروه های تروریستی خارج شود چرا که بدین صورت ترکیه در عرصه دموکراسی گام موثری بر می دارد.
 
وی همچنین اشاره کرد که بعد از حملات داعش به شهر کوبانی در بین اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا درخواست های زیادی برای خارج شدن نام حزب کارگران کردستان pkk از لیست گروه های تروریستی صورت گرفت.
 
گابی زیمر ضمن انتقاد از حزب عدالت و توسعه ترکیه AKP  به خاطر نفرستادن نماینده خود به این کنفرانس گفت:در مورد پروسه صلح بی اعتمادی دو طرفه وجود دارد.
 
گفتنی است در این کسانی چون صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها،صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک و افراد برجسته دیگری سخرانی می کنند.
 
کد مطلب: 74977  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۹/۲۱  |  ساعت: ۱۶ : ۴۲

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *