گزارش کُردنور از تشیع پیکر « احمد قاضی » در تهران

تهران- پیکر احمد قاضی نویسنده و مترجم شهیر مهابادی با حضور جمعی از هنرمندان، نمایندگان ادوار مجلس و دوستدارانش در تهران تشیع شد.

به گزارش خبرگزاری کُرد نور؛عصر امروز یکشنبه هفدهم خرداد،پیکر نویسنده،مترجم و مؤلف بزرگ مهابادی احمد قاضی با حضور تعداد زیادی از دوستداران و طرفدارانش از درب بیمارستان آزادی تهران به سمت مهاباد تشیع شد.
در این مراسم بسیاری از دوستداران،شخصیت های فرهنگی،سیاسی و ادبی و نمایندگان ادوار مجلس و جانشین نماینده اقلیم کردستان در تهران حضور به هم رساندند.
معروف صمدی نماینده ی پیشین سنندج در این مراسم به خبرنگار کردپرس گفت:متأسفانه خبر رحلت ماموستا احمد قاضی بسیار ما را متأثر کرد.بنده به خانواده ایشان، مردم مهاباد ،مردم کرد و جامعه فرهنگی و تمام فعالین اجتماعی و سیاسی تسلیت عرض می نمایم.مرحوم قاضی به مانند تمام خانواده قاضی زندگی خویش را وقف فرهنگ و جامعه کرد نمود و عمرش پر بار خودشان را در راه شکوه مردم کرد سپری کردند.به یاد دارم زمانیکه فرماندار مهاباد بودم،ایشان بسیار در مسائل فرهنگی و اجتماعی به ما کمک می نمودند و می توانم بگویم وی به تمام معنا انسان والایی بود.
جعفر آیین پرست نماینده پیشین مهاباد ضمن تسلیت به همه مردم کرد،گفت:خبر از دست دادن استاد بزرگ،ادیب و نویسنده و یکی از فعالین سیاسی و اجتماعی برایم غیرمنتظره بود.ایشان چه پیش از انقلاب و چه در زمان انقلاب و در بعد از انقلاب نیز،یکی از بزرگترین نویسندگان و مترجمان کرد بود.من امیدوارم ما و نسل جوانمان بتوانیم قدر و ارزش این بزرگان را در زمان حیاتشان درک کنیم و همیشه آنان را سرلوحه کار و زندگیمان قرار دهیم.
همچنین در زمان تشیع و بر سر پیکر این نویسنده ی ارزشمند،دکتر《 جگر خون》جانشین نماینده اقلیم کردستان در ایران طی سخنانی در بین حضار ضمن تسلیت به بازماندگان خانواده قاضی گفت:به نمایندگی از حکومت اقلیم کردستان درگذشت این شخصیت بزرگ را به همه مردم کرد تسلیت عرض می نمایم.ایشان نویسنده و مترجم توانایی بودند که نبودشان برای مردم کرد ضایعه ی فراموش نشدنی است.
در ادامه دکتر جلال جلالی زاده نماینده پیشین سنندج در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی برای حضار گفت: احمد قاضی دست نیافتنی است و نمونه ای است که دیگر مثالش را نخواهیم داشت.
بعد از مشایعت دوستان و طرفداران و خانواده قاضی و خداحافظی با این نویسنده نامی،آمبولانس حاوی پیکر ایشان به سمت زادگاهش،شهر مهاباد به راه افتاد.

این خبر رو هم ببینید

کردهای صاحب منصب در حکومت قاجاریه/ عمر فاروقی

پس از انقراض زندیه و کشیدن ارکان حکومتی بطرف خراسان و بخصوص مشهد مقدس حکام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *