بحران مسلمانان روهینگیا، نوک قله یخ قاچاق انسان در مالزی

کوالالامپور – ایرنا – یک عضو مجلس مالزی اظهارات اخیر نجیب تون رزاق، نخست وزیر این کشور درباره بحران انسانی که شامل آوارگان مسلمان روهینگیا می شود را جوک خواند و بر وجود گسترده قاچاق انسان در مالزی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اونگ کیان مینگ، عضو پارلمان مالزی از حزب اقدام دموکراتیک (داپ) روز شنبه، گفت گزارش های اخیر بین المللی وضعیت مالزی در زمینه قاچاق انسان را به دلیل رعایت نشدن حداقل استانداردها اسفناک توصیف کرده اند.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی شب گذشته اعلام کرد شورای امنیت ملی این کشور اقدامات لازم برای مقابله با بحران قاچاق انسان را انجام داده و این یک موضوع بین المللی است و مالزی نیز هیچ شکلی از قاچاق انسان را تحمل نمی کند.
عضو پارلمان مالزی، تصریح کرد تا زمانی که دولت سیاست های خود در قبال مهاجران و پناهجویان را صادقانه بررسی نکند، وضعیت حقوق بشر در این کشور بهبود نخواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه مساله پناهجویان مسلمان روهنیگیا تنها بخش کوچکی از بحران قاچاق انسان در مالزی است، گفت که دولت مالزی به رهبری نجیب تون رزاق حتی وجود قاچاق انسان را نیز در این کشور انکار می کند.
دولت مالزی در تازه ترین اقدام علیه پناهجویان میانماری که سازمان ملل آنها را بزرگترین اقلیتی می داند که شکنجه زیادی تحمل کرده اند، هویت پناهجویی آنها را رد کرد و یک قایق حامل 800 سرنشین را به دریا بازگرداند.
سفیر ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور میانمار نیز به تازگی از دولت مالزی درخواست کرد زمان را برای رسیدگی به مساله مهاجران مسلمان میانماری به تاخیر نیندازد و در سریع ترین زمان ممکن آن را مورد بررسی قرار دهد.
سیدحمید البار روز گذشته در سخنانی تاکید کرد که این مساله باید در سریع ترین زمان ممکن حل شود و راهی بهتر جز گردآمدن اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) برای پایان دادن به این مساله وجود ندارد.
اندونزی و مالزی هفته گذشته شاهد ورود هزاران پناهجوی مسلمان روهینگیایی از میانمار و بنگلادش بود. این دو کشور صدها پناهجو را نیز با قایق به دریا بازگرداندند.
برخی گزارش ها نشان می دهد تا هشت هزار پناهجوی میانماری در آب های منطقه جنوب شرق آسیا سرگردانند و ده ها نفر از آن ها بر اثر گرسنگی و بیماری جان داده اند.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *