بـارش باران در کـردستان

بارش باران که از شب گذشته در استان کردستان آغاز شده بود هم اکنون نیز ادامه دارد و پیش بینی اداره کل هواشناسی حاکی است که این روند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش کرد نور؛ به نقل از مهر، کردستان در حالی این روزها با بحران کمبود آب مواجه است که از ابتدای سال جاری تاکنون با بارش های خوبی مواجه بوده است و پیش بینی می شود که موج جدید بارش که از جمعه شب در این استان آغاز شده است تا روز دوشنبه به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
بارش باران در استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون در چندین نوبت صورت گرفته است و اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده است که موج جدید بارش طی روزهای شنبه تا دوشنبه سراسر کردستان را تحت تاثیر قرار داده و در قسمت های غرب استان بارش های بهتری صورت گیرد.
مدیر کل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت شرایط جوی استان بیان کرد: موج جدید بارش باران در استان کردستان از شب شنبه آغاز شده است و پیش بینی های ما نشان می دهد این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
محمد طالب حیدری افزود: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی امروز بارش خوبی در استان خواهیم داشت و روز یکشنبه صبح از میزان بارش ها کاسته می شود ولی بار دیگر از بعد از ظهر یکشنبه تا صبح روز دوشنبه بار دیگر این سیستم فعال می شود و شاهد بارش های خوبی خواهیم بود.
وی با اشاره به تاثیر بسیار خوب این موج بارش در استان کردستان گفت: خوشبختانه این بارش در بهترین زمان ممکن صورت می گیرد و تاثیرات مثبتی در حوزه کشاورزی و همچنین تامین آب استان کردستان به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: بعد از عبور این موج بارش در هفته جاری پدیده ای قابل ملاحظه نخواهیم داشت و پیش بینی می شود که وضعیت هوای استان کردستان پایدار شود.
یکی از کارشناسان اداره کل هواشناسی استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: خوشبختانه گزارش ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بارش باران در سراسر استان کردستان صورت گرفته است ولی این میزان بارش در بخش های غربی استان از جمله شهرستان های مریوان، بانه و سروآباد بیش از سایر مناطق استان بوده است.
بهرام چاره خواه ادامه داد: پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که تا روز دوشنبه باز هم بخش های غرب و شمال غرب استان کردستان بیشتر تحت تاثیر این موج بارشی قرار می گیرند ولی در مجموع بارش های بسیار خوب به ویژه تا پایان روز شنبه در استان خواهیم داشت.
همچنین از صبح روز جمعه بار دیگر طوفان گرد و غبار عراق استان کردستان را فرا گرفت و در ساعتی از روز این میزان گرد و غبار باعث کاهش دید شد ولی وزش باد باعث شد که از شدت گرد و غبار در استان کاسته شود.
مدیر کل هواشناسی استان کردستان در خصوص وضعیت این طوفان گرد و غبار بیان کرد: طوفان گرد و غبار ورودی به استان کردستان از کشور عراق بوده است و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که چشمه تولید این گرد و غبار در کشور عراق تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.
محمد طالب حیدری گفت: روز گذشته و با آغاز وزش باد گرد و غبار زیادی روز جمعه وارد استان کردستان شد ولی خوشبختانه به دلیل وزش باد و همچنین آغاز بارش باران تا حدودی از میزان این آلودگی کاهش پیدا کرد.
وی بیان کرد: ورود گرد و غبار تولیدی از کشور عراق به استان کردستان امری گریز ناپذیر است و به همین دلیل پیش بینی می شود که طی امروز و فردا همزمان با بارش باران شاهد ورود گرد و غبار به استان کردستان باشیم.
همچنین کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان با اشاره به تاثیر منفی گرد و خاک بر روی بارش باران عنوان کرد: متاسفانه ورود گرد و غبار بر روی کاهش میزان بارش ها تاثیر منفی دارد.
چاره خواه یادآور شد: انتظار می رود که امروز شنبه وضعیت بارش خوبی داشته باشیم و به همین دلیل هم از گرد و غبار در استان کردستان کاسته می شود ولی روز یکشنیه بارش ها کاهش می یابد ولی بار روز یکشنبه شب و صبح روز دوشنبه بار دیگر بارش های خوبی خواهیم داشت.
در حال حاضر بارش باران در سنندج ادامه دارد و به دلیل شدت بارش ها آب گرفتگی معابر در این شهر به وجود آمده است و به همین دلیل تردد مردم و وسائل نقلیه نیز با مشکلاتی مواجه شده است.
بر اساس اعلام راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان علیرغم بارش باران تردد در جاده های برون شهری استان به صورت روان جریان دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *