تلفات حوادث رانندگی در کردستان 11 درصد افزایش یافت  

مدیر کل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: میزان تلفات حوادث رانندگی در 9 ماه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کردستان 11 درصد افزایش یافته است.
 

غلامرضا همایون پور اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 322 نفر در اثر حوادث رانندگی استان کردستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 291 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده بودند 11 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان، از مجموع تلفات حوادث رانندگی 9 ماهه امسال در این استان 242 نفر مرد و 80 نفر زن بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی کردستان با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 253 مورد در جاده های برون شهری و پس از آن با 39 مورد در مسیرهای درون شهری، 29 مورد در جاده های روستایی و یک مورد نامعلوم گزارش شده است.
همایون پور یادآور شد: همچنین در 9 ماهه امسال چهار هزار و 331 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 100 نفر مرد و هزار و 231 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه مصدومین حوادث رانندگی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است، بیان کرد: در آذر ماه امسال نیز 19 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که از این تعداد 12 نفر مرد و هفت نفر زن بودند.
کاهش شش درصدی مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی
مدیر کل پزشکی قانونی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هشت ماهه امسال هفت هزار و 870 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کردستان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع هشت هزار و 392 نفر بود شش درصد کاهش یافته است.
همایون پور با بیان اینکه از کل مراجعین نزاع در هشت ماهه امسال پنج هزار و 799 نفر مرد و دو هزار و 71 نفر زن بودند، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل شش هزار و 196 نفر از مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و دو هزار و 196 نفر زن بودند.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های ارسالی از سوی مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان در آبان ماه سال جاری نیز آمار مراجعین نزاع با 10 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 707 مورد رسیده است.
 

این خبر رو هم ببینید

نگاهی به مشکلات یک هنر اقلیمی در گفت و گو با صابر محمودی، هنرمند نازک کار اهل سنندج؛ نازک کاری را به رسمیت بشناسید/حتی یک صندوق حمایتی نداریم

صابر محمودی از جمله هنرمندان اهل سنندج است که هنر نازک کاری نسل به نسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *