حوزه هایIT وICT بیشترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال درکردستان دارد

سنندج- استاندار کردستان با اشاره به لزوم تلاش براب کاهش بیکاری در این استان، عنوان کرد: حوزه های IT وICT بیشترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال در سایربخش ها در کردستان را دارد.

عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور معاون امور دولت و مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، گفت: طرح تکاپو در سه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و زنبورداری در کردستان درحال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم جلسات مربوط به اجرای طرح تکاپو در استان تشکیل شد، عنوان کرد: کردستان به عنوان استان پایلوت در زمینه اجرای این طرح انتخاب شد که بخشی از این تصمیم به دلیل نیروی انسان و بخشی هم به زیرساخت های این حوزه در استان برمی گردد.
وی با بیان اینکه توسعه بدون اشتغال کارایی لازم را ندارد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم توسعه ایجاد رفاه است و این مهم نیز وابسته به شغل و درآمد مردم است.
استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر شرایط دنیا به گونه ای که است که به دلیل پیشرفت ها، تکنولوژی ها و فناوری های نوین به سرعت از میزان اشتغال در حوزه های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی کاسته می شود.
زاهدی اضافه کرد: با توجه به شرایط امروز دنیا که کشورما هم کم و بیش با آن مواجه شده است باید به سمت ایجاد ظرفیت های جدید در زمینه اشتغال حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه های IT وICT بیشترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال در سایر بخش ها دارد، عنوان کرد: دولت مصمم است برای حل مشکلات اشتغال، ظرفیت های جدیدی ایجاد کند.
وی بیان کرد: بعضی از شاخص های حوزه های IT وICT در کردستان نسبت به سه سال پیش تا ۸۰۰ برابر افزایش کردند و وزارت ارتباطات در این راستا جهش بزرگی در استان ما ایجاد کردند.
استاندار کردستان با بیان اینکه همکاری ومشارکت تمامی دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح نیاز است، گفت: دستگاه های اجرایی که محصولات وکالاهایی که تولید مشابه آن در استان وجود دارد، را از سایر استان ها تهیه کنند، اعتبارات کمتری به آنها تخصیص داده می شود.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: استان آماده و مهیای جهش متناسب با بازار کار و اشتغال و خلق ثروت است.
فیروزی با اشاره به اینکه مردم کردستان در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی و اجتماعی همواره حضوری فعال داشته ودارند، بیان کرد: مردم این استان در سرشماری اخیر نفوس و مسکن بار دیگر نشان دادند خواهان توسعه و مردمانی مشارکت پذیر هستند.

شناسهٔ خبر: 3834411 – شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ – ۱۵:۲۸

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *