دادستان عمومی و انقلاب سنندج: اصل شخصی بودن مجازات یکی از اصول نظام قضائی کشور است

سنندج- دادستان عمومی و انقلاب سنندج عنوان کرد: اصل شخصی بودن مجازات یکی از اصول نظام قضائی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل زندان های کردستان، نخستین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز کردستان  در سال ۱۳۹۵ با حضور اعضای جامعه مهندسین سنندج در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت زندانیان طی یک سال گذشته، با حضور اعضای جامعه مهندسین میزان پیشرفت پروژه بزرگ در حال احداث ساختمان تجاری انجمن حمایت زندانیان سنندج که با هدف افزایش درآمدها و ارائه خدمات هرچه بیشتر به خانواده زندانیان نیازمند در حال احداث است، مورد بررسی قرار گرفت.
دادستان سنندج و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج در این جلسه خواستار ورود عموم مردم به مسائل اجتماعی و فرهنگی شد و گفت: یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای رفع آسیب ها و مشکلات اجتماعی، ورود بسیجی وار مردم در این عرصه است چرا که در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که آسیب های جامعه کاهش پیدا کند.
اکبر جوهری با اشاره به اینکه خانواده های زندانیان در معرض آسیب هستند، بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که ۶۰ درصد زندانیان را سرپرست خانواده ها تشکیل می دهند و این خود زنگ خطری برای توجه به گسترش آسیب در جامعه است.
وی اصل شخصی بودن مجازات را یکی از اصول نظام قضائی کشور ذکر کرد  و اظهارداشت:هدف از مجازات حبس این است که یک اثر بازدارنده و رعب انگیز برای مجرمین داشته باشد و نهایتا جرائم سیر نزولی پیدا کند که در این رابطه می بایست به اصل شخصی بودن مجازات نیز توجه ویژه شود.
وی در خصوص اصل شخصی بودن مجازات گفت: شخصی بودن مجازات به این معنی استهرگاه شخصي مرتكب جرمي شود مجازات آن جرم منحصر و مختص به خود مجرم است و به خويشاوندان و نزديكان او ارتباط پيدا نمي كند و به معنای دیگر عواقب ناشی از مجازات حبس خانواده وی را تحدید نکند.
دادستان سنندج یکی از اهداف تاسیس انجمن حمایت زندانیان را همین توجه اصل شخصی بودن ومجازات جلوگیری از گسترش آسیب در میان خانواده های زندانیان دانست و گفت: خوشبختانه انجمن حمایت زندانیان سنندج در سال گذشته توانسته با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۵۰ خانواده زندانیان نیازمند زمینه کاهش آسیب در بین این خانواده های نیازمند را فراهم می کند.
مدیرکل زندان های کردستان و عضو اصلی هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج هم در این جلسه با بیان این مطلب که درسال گذشته آمار ورودی زندا نهای استان ۱۲ هزار نفر بوده است اظهار داشت: همه مسئولین و دست اندرکاران در قبال مشکلات خانواده های زندانیان مسئول هستند چراکه در صورت عدم توجه به این معضل، شاهد گسترش تسلسل وار آسیب های فروانی در سطح جامعه خواهیم بود.
اسدالله گرجی زاده با بیان اینکه زندانیان و خانواده های آنها نیازمند حمایت های مالی و معنوی هستند، گفت: با انجام برنامه های حمایتی و آموزشی به ویژه آموزش مهارت های اساسی وحمایت های مالی و معنوی می بایست از بروز آسیب ها و مشکلات خانواده های زندانیان جلوگیری کرد.
وی خواستار همت مسئولان در جهت تغییر نگرش مردم نسبت به زندانیان و خانواده های آنان شد و افزود: نگاه به زندانی به عنوان یک انسان آسیب دیده مستلزم نوعی نگرش حمایتی است که باید در همه ما وجود داشته باشد تا بتوانیم این دیدگاه را در مردم ایجاد نماییم که ورود هر فرد به زندان نباید موجب طرد او از سوی جامعه شود بلکه به عکس باید با مورد توجه قرار دادن هرچه بیشتر این افراد زمینه بازگشت سعادتمندانه این قشر را به جامعه فراهم کنیم.
شایان ذکر است که در پایان این جلسه از اعضای جامعه مهندسین سنندج با توجه به تلاش های بدون چشم داشت در راستای ساخت ساختمان تجاری انجمن، با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

شناسهٔ خبر: 3601586 – دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ – ۱۲:۵۸
لینک گروه تلگرام پایگاه خبرگزاری کردنور

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *