درخواست بارزانی از جامعه جهانی برای کمک به کوبانی

رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که مسعود بارزانی همچون گذشته، از جامعه جهانی درخواست کمک به کوبانی را کرده است که هم اکنون خطر اشغال آن از سوی داعش وجود دارد

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فواد حسین در بیانیه ای بر حمایت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان از کُردهای سوریه تأکید کرد.
در بیانیه فواد حسین در خصوص اوضاع کوبانی و موضع ریاست اقلیم آمده است: ریاست اقلیم کردستان از آغاز تهدیدات و حملات اعضای دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به کوبانی، حامی و پشتیبان کردستان سوریه بوده است. بارزانی همواره با نگرانی اوضاع کوبانی و آوارگان آن را پیگیری کرده است. بارزانی در 19 سپتامبر 2014 در پیامی از جامعه بین المللی درخواست کرد که از کوبانی در مقابل تهدیدات«تروریست ها» دفاع کند. وی حملات داعش به کوبانی را اعلان جنگ به تمامی کُردها توصیف کرد.
 
در ادامه آمده است رئیس اقلیم کردستان عراق ریاست اقلیم کردستان بعد از رویدادهای چند روز اخیر و شدت گرفتن حملات«تروریست»های داعش علیه کوبانی بر مواضع پیشین خود تأکید و از کشورهای ائتلاف جهانی ضد داعش درخواست کرد تا با شهروندان و مدافعین و مبارزین کوبانی برای درگیری با داعش بشتابند.
 
همچنین تصریح  شده است: بارزانی خواستار همکاری جامعه جهانی با اهالی کوبانی و پناهندگانی شده است که در معرض تهدیدات داعش قرار گرفته و ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
 
 
 
کد مطلب: 71289  |  تاريخ: ۱۳۹۳/۷/۱۶  |  ساعت: ۱۲ : ۲۷

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *