در اجلاس ستاد استهلال استان کردستان مطرح شد: اعلام عید فطر با حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین است

اعلام عید فطر با حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین است

در اجلاس ستاد استهلال استان کردستان که با حضور اعضای این ستاد و جمعی از روحانیون برجسته ی استان و حجت الاسلام هاجری معاون فرهنگی وامورروحانیون دبیرخانه ی شورای مدارس اهل سنت کشور که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تشکیل گردید مطرح شد، اعلام عید فطر با حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین است.
در این جلسه مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور حجت الاسلام و المسلمین فراشی به حضار خیر مقدم گفته و اظهار امیدواری کرد ه که این جلسات و جلسات مشابه آن به وحدت و همدلی امت اسلامی منجر گردد.
در ادامه حجت الاسلام هاجری با اشاره به این که اخیرا اولین اجلاس ستادهای استهلال اهل سنت کشور در تهران برگزار گردید گفت: بیانیه ی پایانی اجلاس تهران نشان می دهد که علمای شیعه و سنی خواستار وحدت و انسجام همه ی مسلمانان در برابر دشمن مشترک می باشند.
عبد الرسول هاجری افزود: ستاد استهلال به دنبال وحدت میان مسلمانان است، وحدتی که دشمنان را مایوس کرده است.
وی با اشاره به این که مردم استان کردستان که در دفاع از انقلاب و کشور و ولایت مداری شهره اند بعید است در همراهی و هم گامی با سایر استان ها در اعلام عید فطر و هر جایی که لازم به همکاری است کوتاهی کنند.
اجلاس اخیر ستاد استهلال مناطق قومی که در تهران برگزار گردید بیانیه ای منتشر کرد . این بیانیه در شش بند اهداف خود را تببین و ترسیم کرد. در بند دوم و سوم این بیانیه آمده است:
• ما روحانیون شیعه و سنی برای عظمت و شکوه هر چه بیش تر نمازهای عید فطر در ایران اسلامی در کنار یکدیگر در ستادهای استهلال دفتر مقام معظم رهبری در مناطق قومی شرکت کرده و با رصد و استهلال ماه های قمری بویژه در ماه رمضان و شوال، عید فطری شکوهمند را برای ملت شریف و مسلمان ایران به ارمغان می آوریم.
• مقوله ی استهلال و عید فطر در ایران اسلامی مانند بسیاری از کشورهای مسلمان با مسائل و چالش های نظری و رفتاری روبروست .علمای آگاه و روشن حوزه های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده اند همواره با تعامل و تفاهم و گفت و گوهای برادرانه اما صریح و علمی به راهی روشن و مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم تر دینی و ملی و ناامیدی دشمنان اسلام و ایران دست می یازند.
ماموستا آدابی امام جمعه ی مسجد قبای شهرک بهاران سنندج طی سخنانی به اثر وحدت در جامعه پرداخت و خواستار وحدت و همدلی همه ی اقوام و اقشار مردم شد .
وی با اشاره به ابعاد جنایت برخی از گروه های تندرو به نام اسلام افزود: اسلام هیچ عیبی ندارد، عده ای برداشت نادرست از آن می نمایند .
وی طالبان را در برداشت از اسلام و احکام آن دچار خطا دانست و افزود: طالبان زاییده اختلاف بین حکمت یار و برهان الدین ربانی دو تن از رهبران جهادی افغانستان است. کشوری که توانست با تمام ضعف ها شوروی سابق را شکست دهد.
سخنوران پایانی آقایان محمد امین راستی و سید اشرف حسامی، بودند که به زیان های اختلاف در اعلام عید پرداختند و خاطر نشان کردند اقامه ی نماز غیر از اعلام عید است. عید منطبق با تعطیلات رسمی است که بر عهده ی حاکم است زیرا حاکم نظم و انسجام جامعه را برای همگان معین و تنظیم می کند.اگراعلام عیدازسوی حاکم نباشدامورجامعه مختل می شودوجامعه به هرج ومرج می گراید.
 

این خبر رو هم ببینید

جایگاه ویژه شب نیمه شعبان از نظر اهل سنت/ قصیده‌خوانی و ذکر ادعیه در مساجد و منازل مردم کردستان

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *