روزگار ناخوش هنرمند ایلامی صاحب عناوین ملی و بین المللی

ایلام- هنرمند شاخص و برجسته ایلامی و صاحب عناوین متعدد ملی و بین المللی چند وقتی است که به نبرد با یک بیماری بی رحم و جانکاه پرداخته است

به گزارش خبرگزاری کردپرس بهمن نظری مجسمه ساز شاخص و توانمند،عکاس زبردست ، انیماتور پر تجربه ، تهیه کننده و کارگردان توانمند ایلامی از معدود هنرمندانی است که در چند رشته مختلف موفقیتهای متعددی را در سطح کشور و جهان به دست آورده و همین موضوع وی را در زمره هنرمندان شاخص کشور و استان قرار داده است.
وی متأسفانه چند وقتی است که به شدت درگیر یک بیماری صعب العلاج بوده و چند روزی است که برای ادامه معالجه عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز بستری و به جنگ این بیماری رفته است.
این درحالی است که وی تاکنون هزینه های هنگفتی را برای بیماری اش متحمل شده و در عین حال نداشتن بیمه تکمیلی پرداخت مخارج درمانی را برای وی سخت کرده است.
عناوین شاخص کشوری و جهانی در کارنامه هنری بهمن نظری
بهمن نظری در سالهای گذشته در عرصه های هنری موفقیت های شاخصی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده که از جمله این عناوین می توان عضویت افتخاری در آسیفا،برنده جایزه نقره‌ای خرس برلین، برنده سیمرغ بلورین فیلم فجر برای انیمیشن مسافران افق در سال 85، برنده چهارمین جشنواره بین‌المللی پویا‌نمایی تهران برای تیزر تبلیغاتی تن ماهی ساحل در سال 83، رکورددار سریع‌ترین طراح کلیدی در کتاب گینس با 1543 فریم در روز و چندین عنوان دیگر می توان نام برد.
یکی از کارهای هنری شاخصی که این هنرمند ایلام اخیراً آنرا آغاز کرده است ساخت مجسمه مرحوم غلامرضاخان ارکوازی شاعر شهیر و کردی سرای ایلامی است که بخاطر بیماری اش ساخت آن ناتمام مانده است.
از هنرهای برجسته دیگری که بهمن نظری در کارنامه چند ساله خود به آن پرداخته می توان به هنر نقاشی، مجسمه‌سازی، نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی، سرپرست انیماتورها، مسئول راس کلین آپ در حوزه انیمیشن، فعالیت در شرکت آبنوس فیلم( بامداد)،عضویت در مرکز توسعه انیمیشن ایران و طرف قرار داد با شرکت‌های والت دیزنی- برادران وارنر و … اشاره کرد.
لازم به ذکر است چندی قبل نیز به پاس خدمات ارزنده این هنرمند ایلامی به هنر استان و کشور، در پنجمین برنامه شبهای روشن که به همت حوزه هنری ایلام برگزار گردید از وی تجلیل به عمل آمد.

این خبر رو هم ببینید

سروده‌های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی‌ها

 هنر و ادبیات از عرصه‌های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *