ورود محققان ایرانی به عرصه درمان بیماری‌های کلیوی به کمک سلول‌های بنیادی/ همکاری رویان با محققان ایتالیایی

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: به تازگی در پژوهشگاه رویان تحقیقاتی را به انجام رسانده ایم که با آن انواع بیماری های کلیوی را از طریق سلول های بنیادی درمان کنیم.

حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:یکی از مطالعات پژوهشگاه به سفارش گروه خیرینی که دچار مشکلات پلی کیستیک کلیه بودند از پژوهشگاه این بود که مطالعاتی در خصوص درمان بیماری های کلیوی از طریق سلول های بنیادی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه محققان پژوهشگاه از طریق سلول های بنیادی به مطالعه برای درمان بیماری های کلیوی اقدام کرده است اظهار داشت: از دو سال پیش وارد این عرصه شدیم و از طریق کمک های درمانی خیرین و همت محققان در پژوهشگاه رویان به نتایج خوبی رسیده ایم.
گورابی اظهار داشت: تحقیقات ما در این زمینه به  مرحله کارآزمایی بالینی رسیده است و در صدد هستیم تا از طریق سلول های بنیادی بتوانیم همه بیماری های کلیوی را درمان کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه عملکرد خوبی داشته ایم، خاطر نشان کرد: اخیرا محققان پژوهشگاه رویان در یک کنگره علمی در ایتالیا شرکت کردند که از آن پس بنا داریم تا درمان بیماری های کلیوی را با محققان ایتالیایی به اتمام برسانیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: بیماری های کلیوی شامل نارسایی های مزمن کلیه، بیماری های حاد کلیه، پلی کیستیک و سایر بیماری های کلیوی است.

این خبر رو هم ببینید

سنندج قرمز کرونایی شد/۶ شهر کردستان در وضعیت قرمز قرار دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *