۹۵ درصد مردم عربستان از ادامه «مقاومت» در فلسطین حمایت می‌کنند  

نظرسنجی یک مؤسسه عربستانی نشان داد مردم این کشور رژیم صهیونیستی و نهادهای عربی را مسئول جنگ غزه می‌دانند و ۹۵ درصد آنان از ادامه مقاومت حمایت می‌کنند.
 

بر خلاف محتوای گزارش‌های خبری مانند گزارش روزنامه الاخبار که نشان داد عربستان و امارات حمایت مالی جنگ غزه را بر عهده دارند و از نابود شدن مقاومت در غزه (بخصوص حماس به دلیل نزدیک بودن به اخوان‌ها) حمایت می‌کنند، نظرسنجی جدید نشان داد که مردم این کشور نظری بر خلاف دولتمردان خود دارند.
پایگاه خبری «عربی 21» گزارش کرد که بر اساس نظرسنجی موسسه عربستانی «رکین»، ۹۵ درصد از شهروندان عربستانی از ادامه مقاومت در فلسطین و غزه حمایت می کنند در حالی که تنها 3 درصد خواستار توقف مقاومت هستند.
این نظرسنجی که میان بیش از ۲ هزار عربستانی صورت گرفته است نشان می دهد که ۸۲ درصد از عربستانی‌ها از دفاع راکتی حماس در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و ۱۴ درصد مخالف ادامه این کار هستند.
در حالی که بر اساس این نظر سنجی ۹۷ درصد تجاوز اسرائیل به نوار غزه را بدون توجیه می‌دانند، 2 درصد آن را «دفاع اسرائیل» از خود میدانند.
این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که ۴۰  درصد از شهروندان عربستانی اسرائیل را مسئول اصلی حمله به غزه می‌دانند در حالی که ۵۱ درصد دیگر معتقدند که نهادهای عربی (مانند اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس) مسئول حمله به فلسطین هستند.
۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی نیز حماس را یک جنبش مرتبط با مقاومت می‌دانند و ۴ درصد دیگر معتقدند که این جنبش وابسته به اخوان المسلمین (در مصر) است.
روز گذشته و در ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم در نوار غزه شمار قربانیان و شهدا از مرز هزار نفر گذشت.

این خبر رو هم ببینید

بلومبرگ: سرکردۀ جدید داعش در استانبول دستگیر شد

روزنامۀ بلومبرگ از قول مقامات ترکیه مدعی شد، سرکردۀ جدید داعش در استانبول توسط پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *